» World of Warcraft TCG » Artykuły » Champion Decki

Champion Decki

Champion Decki
MazuCon jest już za nami, tak samo jak tegoroczny Pyrkon. Okazał się on dużym sukcesem (piszę o turnieju, niestety nie mogę powiedzieć za wiele o konwencie). Zwycięzcą został Christian Pfeiffer, pokonując w finale Michała Waślickiego z przewagą trzy do jednego. W finałowej ósemce znalazło się tylko dwóch zagranicznych gości: Czech Tomas Kucha oraz wyżej wspomniany Christian z łącznie dziesięciu gości. Ciekawostką jest to, że równo cztery talie z top 8 nie grały na Edwinach, co pokazuje, że jednak da się złożyć sensowne decki bez konieczności inwestowania większej części wypłaty w cztery karty. Tyle słowem wstępu, czas przejść do dzisiejszego tematu. Ci którzy interesują się informacjami dotyczącymi WoW TCG, wiedzą zapewne, że niedawno premierę miały Champion Decki. Dla tych, którzy nie wiedzą z czym to się je, tłumaczę, że są to gotowe talie, dopasowane tematycznie do herosów, którymi są: Widać, że nacisk położony został na frakcję potworów, gdzie dostajemy aż trzy talie przy jednej dla każdej ze stron starego konfliktu. Chmapions decki są zmodernizowaną wersją Class Decków. Cryptozoic postanowił wzmocnić nowy produkt znanymi postaciami z fabuły World of Warcraft, jednak najważniejszym faktem dla gry turniejowej jest to, że talie te niosą ze sobą przedrukowanie kart: Aurius, Bath'rah the Windwatcher, Blackcrow, Blackout Truncheon, Bloodbane's Fall, Blueleaf Tubers, Cynthia Masters, Deep Freeze, Demonfang Ritual Helm, Elements' Fury, Eris Havenfire, Execute, Fork Lightning, Friends in High Places, Frost Nova, Frostbolt, Greater Chain Lightning, Hemet Nesingwary, Ice Lance, Innervate, Keeper Remulos, Klannoc Macleod, Lord Darion Mograine, Lord Jorach Ravenholdt, Mana Agate, Mor'zul Bloodbringer, Multi-Shot, Nature's Reach, Platinum Shield of the Valorous, Rhonin, Roke the Ice Baron, Shadow, Turn the Blade, Vazu'jinv, Vitality, Waz'luk, Whiteout, Windrunner's Heartseeker, Zip, Co Champion Decki niosą dla archetypów talii? Całkiem sporo. Najważniejszymi kartami, które będziemy mogli zagrywać, są: Blackout Truncheon - tania broń, która w momencie, kiedy główny nacisk pochodzi ze stworów, pozwala nam opóźnić atak jednego sojusznika, oraz służyć do obrony przed resztą. Dodatkowo bardzo dobrze sprawuje się przeciwko taliom solo, które opierają się na grze tylko bohaterem, powstrzymując go na dwie tury. Lord Jorach Ravenholdt - nie dość, że posiada bardzo dobre statystyki, to jeszcze, jeśli gramy Rougem, możemy powstrzymać postacie przeciwnika przed atakowaniem. Jest chyba najlepszym stworem z cyklu "Mistrzowie Klas" z blocku Scourgewar. Jeśli jesteście zainteresowani grą łotrzykiem, kupujcie tę kartę jak najszybciej, dopóki jej cena nie podskoczyła. Innervate - to karta, która według mnie jest najważniejszą ze wszystkich tutaj przedstawionych. Jest obecnie najlepszym klasowym dociągiem kart, nie licząc comba Etched Dragonbone Girdle i Twilight Citadel, który może być używany przez trzy klasy oraz wymaga poświęcenia smoka, żadna karta nie umożliwia nam dobranie aż trzech kart w trybie instant, dodatkowo w racjonalnym koszcie. Kolejną zaletą jest to, że nie jest ona talentem, a dzięki zmienionym zasadom, możemy używać tej karty bez obaw o nasze Formy. Kiedyś zagranie karty non-feral powodowało zniszczenie form typu bear lub cat form. Jedynie brak odpowiedzi na ekwipunek i umiejętności ongoing dzieli nas przed renesansem kontrolnego druida. Tyle na temat kart, ale dodatkową zawartością Champion Decków są herosi. Poniżej ich moce:
  • Jaina: (3) -> When an opposing hero or ally would be dealt frost damage by Jaina, it's dealt that much +1 instead.
  • Sylvanas: (5) -> Sylvanas and allies you control have Assault 1.
  • Hogger: (5) -> At the start of your turn, put a 1/1 Gnoll Monster ally token into play.
  • Murkdeep: (4) -> When a Murloc ally enters play under your control, Murkdeep deals 1 nature damage to target opposing hero and heals 1 damage from himself.
  • Elderlimb: (4) -> At the start of your turn, Elderlimb heals 4 damage from himself if you control a Treant.
Na pierwszy rzut oka, mamy powrót do flipów o statycznej mocy, co w sumie może cieszyć, gdyż zawsze jest to urozmaicenie, gdy raz wychodzą bohaterowie o statycznych a raz o jednorazowych flipach. Same flipy wydają się być grywalnymi, choć dwóch bohaterów z tej piątki najbardziej skupiło moją uwagę.
  • Flip Jainy jest bardzo synergiczny z takimi kartami, jak Frost Nova, Frost Blast, czy Rime and Freezin'.
  • Elderlimb, dzięki flipowi, może mieć opcję bycia naprawdę ciężkim do pokonania bohaterem przez talie naporowe. Tworzenie tokenów dla druida to nie problem; Bottled Life, Verdant Boon, Friends in High Places - wszystkie te karty tworzą tokeny. Dodatkowo, Ring of Great Whale umożliwi nam leczenie się o 2 punkty więcej, co sprawi, że przeciwnik będzie mógł tylko patrzeć, jak nasze obrażenia są leczone w błyskawicznym tempie. Ponadto, wyżej wspomniany Innervate na pewno przyczyni się do zwiększenia popularności tego bohatera.
Tyle na dziś, zapraszam do dyskusji i pisania, omówienia jakich talii chcielibyście zobaczyć na Polterze.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Komentarze


~Sokles

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Z tym Water Elementalem to przesadziłeś, fakt wsadzić go można ale w żaden sposób nie współgra z flipem Jainy, bo tylko te obrażenia które ona zadaje są zwiększane.
06-04-2012 11:18
Grezul
   
Ocena:
0
Sokles, dzieki za uwagę. Już skasowałem ten błąd. :)
06-04-2012 11:54

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.