» World of Warcraft TCG » Artykuły » Co chowa się w talii

Co chowa się w talii

Co chowa się w talii
W poprzednich artykułach starałem się przedstawić świat WoW TCG. Środowisko tej karcianki jest złożone i aby móc całkowicie czerpać przyjemność z gry, powinniśmy odpowiedzieć sobie na pytanie: "z kim, jak i gdzie chcę grać w WoW TCG?" - nauka zasad oraz mechanik gry przyjdzie nam o wiele łatwiej, gdy będziemy wiedzieć na czym głównie musimy się skupić i z czego musimy skorzystać, aby móc szybko rozpocząć samą rozgrywkę.

Poprzednie teksty, jak już wiele osób zauważyło, nie zawierały zbyt dużo informacji na temat zasad gry, a to dlatego, że ich tłumaczenie zajęłoby wiele stronic, których zapisaniu nie jestem w stanie podołać, a taki artykuł na powitanie prędzej by zniechęcił gracza do gry, niż zachęcił.

Po przedstawieniu wcześniej otoczenia gry, możemy przejść do zasad. Zanim jednak to się stanie, muszę jeszcze raz zaznaczyć, że nie jestem w stanie wyjaśnić wam w artykułach wszystkich niuansów - aby tego dokonać, sami będziecie musieli wykazać się zainteresowaniem, cierpliwością oraz sprytem. Moim celem jest wskazanie wam drogi, którą powinniście podążyć, aby móc poznać grę oraz ułatwienie wam dokonania tego. Nie oznacza to jednak, że porzucam was z nużącą w czytaniu lekturą, jaką jest Comprehensive Rules - dziś opiszę rodzaje kart, które spotkamy w WoW TCG.


Gdy siądziemy do składania talii constructed, to pierwsze, o czym musimy pamiętać poza ustaleniem formatu, to to, że gra narzuca nam minimalną ilość kart w talii - 60.

Istnieje siedem rodzajów kart, w tym sześć, których możemy użyć do budowy naszej talii. Dzielą się one na ally, equipment, ability, quest, location i master hero. Siódmym typem karty, którego jednak nie wsadzamy do talii, jest karta bohatera. Reprezentuje ona postać, wokół której będziemy zagrywać rzeczy z naszej talii.


Karta bohatera




Wybierając kartę bohatera, musimy najpierw uwzględnić klasę oraz frakcję, do której dany bohater należy. W lewym górnym rogu zawsze znajduje się ikonka frakcji, zaś w prawym górnym znajduje się ikonka klasy. Czerwony znaczek frakcji oznacza przynależność do Horde, a niebieski do Alliance.

Kolejnym elementem, na który powinniśmy zwrócić uwagę, to rasa bohatera, zapisana na pasku znajdującym się poniżej arta. W dolnej połówce karty znajduje się również jego umiejętność, którą możemy wykorzystać za cenę pewnej liczby zasobów, a w prawym dolnym rogu można znaleźć liczbę jego punktów życia.


Ally




Ally’e to nasi sojusznicy, których możemy wykładać do gry, aby wspierali nas w bitwie. Górny lewy róg to miejsce, w którym zawsze będziemy widzieć koszt zagrania danego sojusznika, opłacany poprzez zasoby, reprezentowane przez karty dokładane do rzędu zasobów (jedna karta to jeden zasób, ale o tym nie teraz).

W prawym górnym rogu widzimy ikonkę reprezentującą daną frakcję (w przypadku karty obok, widzimy, że ally ten należy do Alliance - oznacza to, że nie może być używana przez bohatera z Horde).

Tak, jak w przypadku bohatera, pasek poniżej rysunku zawiera nazwę rasy oraz klasy, do której przynależy dany ally, a pod nim znajduje się miejsce dla opisu jego umiejętności. W dolnych rogach karty znajdują się statystyki ally'a - w lewym liczba punktów ataku, a w prawym życia. Jeśli zostanie mu zadana liczba obrażeń większa lub równa liczbie punktów życia, karta zostaje przeniesiona do cmentarza.


Equipment




Są to karty reprezentujące ekwipunek, jaki dany bohater może używać. W lewym górnym rogu znajduje się koszt zagrania, a poziomy pasek na prawym brzegu wskazuje, które klasy mogą z niego korzystać.

Przy broniach i pancerzach, które zaliczają się do kart ekwipunku, istnieją jeszcze dodatkowe ikonki, na które musimy zwracać uwagę. W przypadku broni, w dolnym prawym rogu znajduje się koszt uderzenia bronią, a w dolnym lewym znajduje się atak danej broni. Pancerze natomiast posiadają ikonkę w dolnym, prawym rogu, która przedstawia ilość punktów obrażeń, które możemy odbić za pomocą danej zbroi.


Ability




W przeciwieństwie do kart takich jak ally czy ekwipunku, zagranie karty ability nie powoduje, że ląduje ona w grze. Zapłacenie kosztu znajdującego się w górnym lewym rogu daje tylko jednorazowy efekt, po którym karta ląduje w grobie. Wyjątkiem są karty, które w opisie posiadają słowo "ongoing" - w takim przypadku karta zostaje w grze i jej efekt trwa nadal.

Dodatkowo, w pasku znajdującym się pod obrazkiem, po słowie "Ability", znajduje się nazwa grupy talentów, do której karta przynależy (każda klasa posiada trzy rodzaje talentów).


Master hero




Jest to specyficzna karta - to rodzaj karty bohatera, która może być częścią decku, jednak w przeciwieństwie do niego, znajduje się w talii i posiada koszt, który znajduje się w lewym górnym rogu. Zagranie tej karty powoduje wymianę starego bohatera na kartę master hero.


Quest




Wspomniałem już parę razy o resource’ach, po polsku nazywanych zasobami. Dzięki ich wyłożeniu, możemy opłacać np. zagrywanie wyżej wymienionych kart. Zasobem może stać się jakakolwiek karta z ręki, wystarczy włożyć ją do gry odwróconą koszulką do góry (możemy to zrobić tylko raz na turę).

Quest pełni podwójną funkcję - poza rolą bycia zasobem, posiada on również dodatkowe moce jednorazowego użytku, z których możemy skorzystać za pewien koszt. Po wykonaniu takiej czynności, odwracamy go i staje się zwykłym zasobem.


Location




Location to kolejny rodzaj zasobu. W przeciwieństwie do questa, jego moc nie jest jednorazowa, jednak w grze możemy mieć naraz tylko jedną kartę tego typu. W przypadku tych wymienionych wcześniej, nie ma takiego limitu.


W ten sposób przedstawione zostały wam pokrótce wszystkie rodzaje kart, jakie występują w tej chwili w WoW TCG. Jest to ogólnikowy opis, który nie wyjaśni wszystkich szczegółów zasad wykorzystywania tych kart, jednak wraz z kolejnymi artykułami, pewne z nich będę objaśniał szerzej.

Moim kolejnym celem jest ukazanie wam podstaw na temat zasobów, płacenia kosztu oraz wykładania kart. Zapraszam również do wysyłania do mnie prywatnych wiadomości i pisania komentarzy z pytaniami dotyczącymi gry - będą dla mnie wyznacznikiem, o czym nie mogę zapomnieć w kolejnych tekstach.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Komentarze


XLs
   
Ocena:
0
O! I na to czekałem! Dzięki!
16-02-2012 11:29
Zephyel
   
Ocena:
0
Będzie to, a nawet więcej - bądź czujny, teraz będzie głównie mechanika ;)
16-02-2012 14:54
XLs
   
Ocena:
0
Nie wiem czy będę w to gral musze znaleźć środowisko graczy w okolicy jednak ogólnie właśnie to mechanika mnie zacęca. Właśnie ona przyciągneła mnie do Veto i do Coc

Artykuł naprawde na plus i czekam na kolejne
17-02-2012 08:30

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.