» World of Warcraft TCG » Artykuły » Co to jest Rush i Solo?

Co to jest Rush i Solo?


wersja do druku

Opis rodzajow talii do Wow TCG

Redakcja: Maciej 'Zephyel' Kowalski

Co to jest Rush i Solo?
Gra w WoW TCG opiera się na budowaniu talii w oparciu o daną pulę kart. Decki te, w zależności od naszych preferencji rozgrywki, można podzielić na kilka rodzajów, wśród których da się wyróżnić pięć stylów: Rush, Control, Solo, Midrange Aggro i Combo.


Rush deck

Cała strategia w Rush deckach opiera się na wczesnych turach gry i zasypaniu przeciwnika masą tanich Ally’ów i innych kart, które są w stanie za niską cenę zadać wiele obrażeń. Grając taką talią w WoW TCG zakładamy, że pokonamy przeciwnika zanim uda mu się dotrwać do późniejszych tur, gdzie ten typ talii staje się o wiele słabszy ze względu na to, że przeciwnik jest w stanie odpowiedzieć skuteczniej na naszą masę tanich, ale co za tym idzie, słabszych kart.


Control deck

Jak sama nazwa wskazuje, strategia tego typu talii polega na kontrolowaniu poczynań przeciwnika. Grając nią, zależy nam na neutralizowaniu kart, które rzuci do walki rywal, dokonywaniu wymian opłacalnych dla nas, utrzymaniu sporej liczby kart w ręce oraz dotrwaniu do późniejszych tur, by móc zagrać silną kartę i tym samym zapewnić sobie zwycięstwo w przeciągu kolejnych dwóch tur lub zupełnie blokują wszelkie poczynania przeciwnego gracza.

W WoW TCG istnieje wiele kart, które doskonale pasują do kontrolnych talii, bo można to robić na różne sposoby, m. in. polegać na discardzie lub niszczyć wszystko, co zagra przeciwnik, aż do momentu, gdy sami wystawimy wygrywającą kartę. Dodatkowo, w Control deckach bardzo przydatne okazują się umiejętności leczące.


Solo deck

Ten typ talii charakteryzuje się posiadaniem w niewielkich ilościach (lub w ogóle) kart Ally, a cały nasz plan skupia się wokół bohatera, którego atakami staramy się wygrać grę. W celu pokonania przeciwnika, nasz Hero zostaje wyposażony w potężny ekwipunek, będąc jednocześnie wzmacnianym przeróżnymi kartami Ability. Ally’e, które czasem jednak wykorzystuje się w takich taliach, mają za zadanie bezpośrednio wzmacniać naszego bohatera, lub być zamiennikiem w przypadku, jeśli nie ma lepszego odpowiednika danego stwora w postaci umiejętności lub ekwipunku.


Midrange Aggro deck

Taki typ talii przypomina w pewnym stopniu Rush deck. Podobieństwo to polega na tym, że grając deckiem Midrange Aggro, zależy nam na wywieraniu presji na przeciwniku od samego początku. W przeciwieństwie jednak do Rushu, nie wysypujemy się z wszystkich kart, jakie posiadamy w początkowych turach, a każda kolejna umożliwia nam zagranie coraz kosztowniejszej, a zarazem potężniejszej, karty. W praktyce wygląda to tak, że jeśli nie jesteśmy w stanie wygrać na początku, to nie poprzestajemy na tym, ale kontynuujemy zagrywając coraz silniejszych Ally’ów.

W takiej talii bardzo ważne jest zbalansowanie liczby kart o różnych kosztach, by mieć możliwość zagrania tej o koszcie równym ilości naszych zasobów w każdej kolejnej turze, dzięki czemu jesteśmy w stanie narzucić przeciwnikowi nasze tempo.


Combo deck

Jest to bardzo specyficzny typ talii. W WoW TCG występują często pewne zależności, które bystry budowniczy talii jest w stanie wypatrzyć. Wykorzystanie tych paru kart w trakcie rozgrywki w takim przypadku powoduje, że automatycznie wygrywamy grę. To połączenie nazywamy potocznie combo’em.

Combo jest zarówno pozytywną, jak i negatywną stroną tej talii. Przede wszystkim jesteśmy uzależnieni od dobrania pewnych kart w danym momencie, a jeśli nam się nie uda, to zazwyczaj nie jesteśmy w stanie wygrać gry. Na nieszczęście wielbicieli takich rozwiązań, los, od którego zależy często udane zagranie całej sekwencji potrzebnych nam kart, nie jest zawsze dla nas pomyślny.


W trakcie gry w WoW TCG byłem świadkiem istnienia każdego rodzaju talii, jaki tutaj pokrótce opisałem i z pewnością mogę stwierdzić, że wybór stylu gry w tej grze jest bardzo ważny w trakcie budowy decku - to dzięki niemu jesteśmy w stanie skupić się na jak najlepszym doborze kart, które pozwolą nam na realizację danej strategii, co ważne jest szczególnie na turniejowej scenie WoWa.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Komentarze


XLs
   
Ocena:
+2
Ech powiem tak... niby najpierw mówicie o otoczce ale to co tu widze to
1) nie otoczka a cześć wspólna do mechaniki
2) nie wiem o czym jest gra wiem ze jest jakaś główna postać, wiem żę są różne typy ale... nawet nie wiem jakie sa warunki zwycięstwa...

Chyba nie ja sam prosze o troche mechaniki... bo to co piszecie nic nie daje!
No i przegląd tego co można na start kupić, bo absolutnie nie mam pojecia!!!
A to że wrzucacie typy talii to nic nie daje, szczególnie że takie cos to można nawet i w veto złożyc:P

Dajcie troche mechaniki opis gry cokolwiek... piszecie a nie wiadomo o czym!
30-01-2012 12:16
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
aniemówłem? :P
30-01-2012 12:26
Zephyel
   
Ocena:
0
Naprawdę, wszystko będzie - według planu mamy 2 krótkie artykuły w tygodniu, w których jest zawarte wszystko.

W planie jest już w niedługiej przyszłości (najbliższe artykuły - scena turniejowa, produkty WoW, mechanika, formaty).

Pozdrawiam i cierpliwości,
Z.
30-01-2012 12:41
Grezul
   
Ocena:
0
Xls, już trochę teraz przesadziłeś z tym, że nie wiadomo jakie są warunki zwycięstwa bo to jest wymienione już w pierwszy tekście. Trochę więcej koncentracji przy czytaniu, proszę. :)

Poza tym podpisuję się pod tym co Zephyael napisał. Pozdrawiam.
30-01-2012 12:47
XLs
   
Ocena:
0
Spoko jak przeoczyłem to wybaczcie (celem jest pokonanie bohatera przeciwnika... troche to mało). No mechanika sie przyda.

Ale własnie licze też na produkty WoW'a bo jak patrze na sklep, to dostaje oczopląsu. Są różne startery, są różne boostery... człowiek patrzy i nie wie co kupić...

Bo czym się rózni w przydatności do gry na turniejach taki "WoW TCG - The Deadmines Dungeon Deck" od "WoW TCG - Starter Deck 2011 - Troll Hunter" oprócz różnicy w cenie?

A tak poza tematem:
Czy gra ktos na śląsku?

30-01-2012 12:55
Grezul
   
Ocena:
0
Xls, dlatego wciąż prosimy o cierpliwość. Nie chcę być złośliwy, ale skoro nie wyłapaleś jaki jest główny warunek zwycięstwa, a przecież skomentowałeś już nawet pierwszy tekst to co ja mam sobie wyobrazić jakbym napisał 3 lub 4 razy dłuższy tekst, wyjąśniający wszystko o czym wspomniałeś? Naprawdę dłuższy tekst spowoduje, że Twoja koncentracja wzrośnie? Wszystkie wasze komentarze są brane pod uwagę i już pewne rzeczy zostały spełnione. Tylko efekt został rozłożony w czasie, a nie tak jak Wy byście chcieli, za jednym razem.

Prowadzimy ten dział dla wszystkich, od totalnych nowicjuszy do starych wyjadaczy karcianych. Poziom trudności będzie rósł w tym przypadku.

No tak, pokonanie przeciwnika, ale zapomnaiłeś zacytowac kolejną część: "na przykład poprzez zadanie mu krytycznej ilości obrażeń, które równają się liczbie punktów życia danego bohatera". W kolejnym tekście widzicie już jak wyglądają kkarty bohatera i widać te punkty życia. Prawda nie opisałem jeszcze tego, że ta czerwona plamka to punkty życia, ale i tak pokazano już więcej niż Ty wypominasz. Kończę z komentrazem teraz bo taką dyskusję można przez lata prowadzić, a ja jak widać mam przed sobą sporo pisania. :)
30-01-2012 13:01
XLs
   
Ocena:
0
Grezul... to że trzeba zalatwić bohatera to się dziecko by domysliło ja jestem ciekaw samych mechanizmów bo bohatera to nawet w polskiej grze JW trzeba usiekać. To że ma punkty życia... no wiesz co najbardziej licze na ogólny opis typów kart i ich uzycia. Wiesz czuy są stwory, czy sa strategie, jak chodzą spele, jak z dotępnościa danych typów, jak wyglądają typy i mozliwości używania danych kart zależnie od bochatera, o co codzi z ekwipunkiem bo to przecież różnie bywa w karciankach. Czy opiera sie o bohatera... czy tez moze sa inne istoty, czy sa oddziały. Czy nawet banalna inicjatywa i jej rola tak jest duzo do opisania


Chodzi o klucz do gry mecznichny o typy kart to że go można ubić przez rany to też nie wiele daje;)

A jestem niecierpliwy bo chciałem wejść w ten świat.

Uwierz mój poziom koncentracji potrafi być olbrzymi ale pamieć zawodzi:p

Dobra nie komentuje już daje sobie spokuj ech. Bo twierdzenie że im wiecej tekstu tym głupszy jestem jakoś mnie nie bawi szczególnie że chętnie czytam wasze artykuły i chce wiecej i wiecej konkretów. Marudze tylko troche że sa głównie jakieś ogólniki.

Jak chcesz to wyzwij mnie od trola ale licze i tak na konkrety i sie nie odzywam nie ma to sensu
30-01-2012 13:07
Grezul
   
Ocena:
+1
Głupota tutaj nie ma nic do rzeczy i wcale nie miałem tego na myśli. Właśnie ta Twoja niecierpliwość jest tym co przeszkadza. Mogę zapewnić, że kolejne 2 teksty powinne już wyjaśnić o wiele więcej nurtująych was problemów.
30-01-2012 13:13
XLs
   
Ocena:
+2
Będę bardzo wdzięczny i chyba nie tylko jak. Ale i tak czuje sie osobiście urazony.

I aby nie było wątpliwości CAŁKOWICIE popieram waszą prace i chęć pokazania fajnych rzeczy.
30-01-2012 13:14
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
to jest trochę tak jakbym przyszedł do sklepu i chciał kupić produkt - np ten samochód o którym gdzieś pisałeś. Słuchanie sprzedawcy kiedy mówi o rzeczach rozwlekle, językiem który on rozumie, a co gorsza, każe mi czekać gdy zadaję konkretne pytania (o osiągi, o spalanie, o koszy eksploatacji), nie jest najlepszym pomysłem na sprzedaż.

Krótko, jasno i na temat - tak się sprzedaje samochody. i wszystko inne.

Wciąż nie wiem o czym jest ta gra, jak się w nią gra ani jaki jest jej cel.

Nie czuję się też zachęcony. Osoba która jest tym zajarana pewnie przeczyta. Ja chyba bym musiał poszukać innego źródła. Ale - aktywnie nie jestem zainteresowany, może bym się przekonał, gdybym miał zajawkę.
30-01-2012 13:19
Zephyel
   
Ocena:
0
Pax, pax :)

@XLs:
Nie czuj się urażony tekstem Grezula o braku koncentracji, bo w pewnym stopniu ma rację - lepiej podzielić tekst na kilka krótkich, bo przy długim to tak łatwo nie jest wszystko ogarnąć i nie było wjazdów osobistych, tylko ogólne stwierdzenie, że koncentracja spada przy dłuższych tekstach. :)

PS Cieszę się, że wejście w WoWa wywołuje takie emocje, których Karcianki nie zaznały już dawno, natomiast naprawdę prosze o cierpliwość, bo wszystko idzie zgodnie z planem i już niedługo będzie więcej tekstów, punktualnie we wtorki i soboty kolejne :)

Pozdrawiam,
Z.
30-01-2012 13:31
Grezul
   
Ocena:
+2
I jeszcze mogę dać mały spoiler skoro taką niecierpliwośćią się wykazujecie. We wtorek powinien się ukazać tekst o formatach, które można grać w wow tcg. W sobotę natomiast będzie opis produktów, które zostały już wydane. Są to mocno ze sobą powiązane tematy więc dlatego taka jest też kolejność.
30-01-2012 13:39
~Puppeter

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
Tak naprawdę to dobrze jeżeli ktokolwiek po zobaczeniu tego tekstu zainteresuje się grą. Sam, czytając coś takiego na polterze i będąc tym zinteresowany, nie ganiłbym za to, że autor nie przedstawił wszystkiego, bo nie chodzi o to, aby tłumaczyć tutaj obszerne zasady gry. Wszystkie informacje można znaleźć na stronie producenta. Jeżeli tekst pozostawia u czytelników pytania, chęć poszerzenia wiedzy na ten temat, to dobrze. Błędem byłoby podejście "tutaj masz zasady wielkości książki telefonicznej jak to przyswoisz można grać"
30-01-2012 18:09

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.