Rush deck
Cała strategia w Rush deckach opiera się na wczesnych turach gry i zasypaniu przeciwnika masą tanich Ally’ów i innych kart, które są w stanie za niską cenę zadać wiele obrażeń. Grając taką talią w WoW TCG zakładamy, że pokonamy przeciwnika zanim uda mu się dotrwać do późniejszych tur, gdzie ten typ talii staje się o wiele słabszy ze względu na to, że przeciwnik jest w stanie odpowiedzieć skuteczniej na naszą masę tanich, ale co za tym idzie, słabszych kart.
Control deck
Jak sama nazwa wskazuje, strategia tego typu talii polega na kontrolowaniu poczynań przeciwnika. Grając nią, zależy nam na neutralizowaniu kart, które rzuci do walki rywal, dokonywaniu wymian opłacalnych dla nas, utrzymaniu sporej liczby kart w ręce oraz dotrwaniu do późniejszych tur, by móc zagrać silną kartę i tym samym zapewnić sobie zwycięstwo w przeciągu kolejnych dwóch tur lub zupełnie blokują wszelkie poczynania przeciwnego gracza.
W WoW TCG istnieje wiele kart, które doskonale pasują do kontrolnych talii, bo można to robić na różne sposoby, m. in. polegać na discardzie lub niszczyć wszystko, co zagra przeciwnik, aż do momentu, gdy sami wystawimy wygrywającą kartę. Dodatkowo, w Control deckach bardzo przydatne okazują się umiejętności leczące.
Solo deck
Ten typ talii charakteryzuje się posiadaniem w niewielkich ilościach (lub w ogóle) kart Ally, a cały nasz plan skupia się wokół bohatera, którego atakami staramy się wygrać grę. W celu pokonania przeciwnika, nasz Hero zostaje wyposażony w potężny ekwipunek, będąc jednocześnie wzmacnianym przeróżnymi kartami Ability. Ally’e, które czasem jednak wykorzystuje się w takich taliach, mają za zadanie bezpośrednio wzmacniać naszego bohatera, lub być zamiennikiem w przypadku, jeśli nie ma lepszego odpowiednika danego stwora w postaci umiejętności lub ekwipunku.
Midrange Aggro deck
Taki typ talii przypomina w pewnym stopniu Rush deck. Podobieństwo to polega na tym, że grając deckiem Midrange Aggro, zależy nam na wywieraniu presji na przeciwniku od samego początku. W przeciwieństwie jednak do Rushu, nie wysypujemy się z wszystkich kart, jakie posiadamy w początkowych turach, a każda kolejna umożliwia nam zagranie coraz kosztowniejszej, a zarazem potężniejszej, karty. W praktyce wygląda to tak, że jeśli nie jesteśmy w stanie wygrać na początku, to nie poprzestajemy na tym, ale kontynuujemy zagrywając coraz silniejszych Ally’ów.
W takiej talii bardzo ważne jest zbalansowanie liczby kart o różnych kosztach, by mieć możliwość zagrania tej o koszcie równym ilości naszych zasobów w każdej kolejnej turze, dzięki czemu jesteśmy w stanie narzucić przeciwnikowi nasze tempo.
Combo deck
Jest to bardzo specyficzny typ talii. W WoW TCG występują często pewne zależności, które bystry budowniczy talii jest w stanie wypatrzyć. Wykorzystanie tych paru kart w trakcie rozgrywki w takim przypadku powoduje, że automatycznie wygrywamy grę. To połączenie nazywamy potocznie combo’em.
Combo jest zarówno pozytywną, jak i negatywną stroną tej talii. Przede wszystkim jesteśmy uzależnieni od dobrania pewnych kart w danym momencie, a jeśli nam się nie uda, to zazwyczaj nie jesteśmy w stanie wygrać gry. Na nieszczęście wielbicieli takich rozwiązań, los, od którego zależy często udane zagranie całej sekwencji potrzebnych nam kart, nie jest zawsze dla nas pomyślny.
W trakcie gry w WoW TCG byłem świadkiem istnienia każdego rodzaju talii, jaki tutaj pokrótce opisałem i z pewnością mogę stwierdzić, że wybór stylu gry w tej grze jest bardzo ważny w trakcie budowy decku - to dzięki niemu jesteśmy w stanie skupić się na jak najlepszym doborze kart, które pozwolą nam na realizację danej strategii, co ważne jest szczególnie na turniejowej scenie WoWa.