» Magic: the Gathering » Talie » Deck na FNM cz. 9

Deck na FNM cz. 9


wersja do druku

Przegląd Eldrazich

Redakcja: Robert 'Arthas Verley' Borkowski

Potężni Eldrazi tysiące lat temu zostali uwięzieni przez trójkę Wędrowców (Sorina, Ugina i nieznanego z imienia lithomancera) na planie Zendikar. Teraz, po wielu wiekach wyganiania, powracają w glorii i chwale, a razem z nimi ich sługi. W artykule opisującym opcje budżetowe, które przynosi nam Rise of the Eldrazi, obiecałem, że Eldrazim poświęcę osobny tekst. Zapraszam więc do krótkiego podsumowania oraz kilku propozycji na spisy talii.
  • Artisan of Kozilek – w
    normalnych warunkach stwór 10/9 za dziewięć many, bez żadnej wbudowanej odporności na removal, nie jest zbyt dobry. Jednak w jednym z casualowych decków, połączony z kartą Torrent of Souls, może zadziałać świetnie.
  • Awakening Zone – Nie jest to erka o działaniu wręcz genialnym, która może zagrzać miejsce w wielu deckach, ale gracze chcą za nią naprawdę sporo. Jeśli ceny się jednak ustabilizują, to będzie to karta bardzo pożądana we wszelkich deckach.
  • Brood Birthing – W stosunku do tej karty mam nieco mieszane uczucia: z jednej strony dostajemy często trzy Spawny za dwa many, a z drugiej przy pustym stole nie będzie to karta, którą z radością dociągniemy.
  • Broodwarden – Karta robiąca z bezużytecznych niekiedy Spawnów dobrą siłę naporową, w decku budżetowym (gdzie nie mamy zbyt dużo dobrych opcji na wystawienie czegoś za olbrzymie ilości many) jest dla mnie koniecznością.
  • CorpsehatchRemovalu nigdy za mało, ale drogi removal nie jest już tak dobry. Jednak jeżeli gra się w wolniejszym meta, gdzie każdy chce wystawić jak największe stwory i szybkość decku nie jest ważna, to może sprawdzać się znakomicie.
  • Dread Drone – Jedna ze słabszych istot dających nam Spawny. W Limited coś niecoś jeszcze ugra (bo sam z siebie jest tam niezłą siłą naporową), ale w Constructed nie widzę dla niego przyszłości nawet w deckach bardzo budżetowych.
  • Eldrazi Temple – Ląd znacznie lepszy i efektywniejszy niż Eye of Ugin, gdyż sam z siebie daje manę pomocną do rzucenia innych czarów. Niestety, komplet może kosztować sporo i nie każda talia budżetowa powita Eldrazi Temple z otwartymi rękami.
  • Emrakul, the Aeons Torn – W
    normalnej sytuacji byłby to najdroższy z olbrzymich Eldrazich, ale jego sytuację w grze budżetowej ratuje fakt, że rozdawano go na turniejach prerelease każdemu graczowi. Tak więc w jednej sztuce może grać, tym bardziej, że jest chyba najlepszym celem do przywołania.
  • Emrakul’s Hatcher – Jeden z milszych Eldrazi Drone'ów, zostawia trzy Eldrazi Spawny i sam w sobie ma niezłe ciałko. Niby kosztuje pięć many, ale z pewnością będziemy w stanie wystartować z nim szybciej.
  • Essence Feed – Czar stanowczo zbyt drogi, żeby był grywalny. Niby może odbudować trochę życia, ale nie jest to liczba na tyle duża, aby nas uratować. Zdecydowanie nie polecam.
  • Growth Spasm – W Eldrazi Rampach jest to bardzo dobre przyspieszenie, a w wersjach budżetowych, gdzie nie ma miejsca na duale oraz fetche, dodatkowo stabilizuje manę.
  • Hand of Emrakul – Jeden ze słabszych Eldrazich – za dziewięć many tylko 7/7, a jeśli możemy rzucić go z alternatywnego kosztu, to prawdopodobnie możemy także zagrać go z normalnego, zaś zdolność Annihilator ze współczynnikiem 1 nie robi na nikim wrażenia. Chociaż gdyby ta zdolność była lepsza, stałby się bardzo grywalny w grze towarzyskiej - możliwość rzucenia go w trzeciej turze (Nest Invader + Brood Birthing) jest bardzo kuszącym atutem.
  • It That Betrays – Karta bardzo ciekawa, nawet pomijając znakomitą grafikę autorstwa naszego rodaka. Niby Annihilator tylko 2, niby statystyki nie robią wrażenia, ale umiejętność bardzo pobudza wyobraźnię – jeśli zagraliśmy wcześniej innego Eldraziego, to będziemy mogli przejąć poświęcane permanenty. Niestety, po chwili zastanowienia stwierdzamy, że za dużo warunków musi być spełnione: wcześniejsze zagranie, ponowne uzbieranie many, ochrona obu przed removalem. Karta do potestowania, jednak nie wgniatająca w ziemię.
  • Kozilek, Butcher of Truth
    Kolejna po Emrakulu karta, na którą opłaca się chomikować spore ilości many. Cztery karty na wejściu oraz Annihilator 4 to wystarczający argument, żeby grać nim w Eldrazi Rampach.
  • Kozilek's Predator - Jeden z najlepszych Drone’ów – za cztery many mamy dość solidne ciałko oraz dwójkę Eldrazi Spawnów. Rzucony dzięki akceleracji w trzeciej turze jest po prostu genialny.
  • Nest Invader – Kolejny świetny Drone, który znalazł swoje miejsce nawet w niektórych, agresywniejszych, wersjach Junda, gdyż pozwala na zagranie Bloodbraid Elfa w trzeciej turze. Podobnie jest z kartą Rampant Growth, ale ona nie daje nam dodatkowego stwora 2/2.
  • Pathrazer of Ulamog – Bardzo przyjemny Eldrazi, chociaż w podobnym CMC mamy znacznie lepszego Ulamog, the Infinite Gyre. Jeśli jednak nie stać nas na wydanie sporej ilości złotówek, to ciężko blokowalny Pathrazer może być niezłą opcją.
  • Pawn of Ulamog – Niezła opcja na przemienianie Drone’ów w Spawny, jednak ma jedną, dość poważną wadę – nieciekawy koszt. O ile dwie zielone dałoby się przełknąć, to z wygenerowaniem czarnej many może być o wiele gorzej.
  • Rapacious One - Mój ulubiony Eldrazi Drone. Czemu? Po prostu lubię łączyć generowanie dużych ilości many z naporem, co ten stwór czyni z nawiązką, szczególnie rzucony we wcześniejszych turach.
  • Skittering Invasion – Pięć Eldrazi Spawnów za jednym zamachem. Niby nie jest to zły kartonik, ale z pewnością znajdą się lepsze pomysły na wykorzystanie miejsca, które zajmowałby w talii.
  • Spawning Breath – Z jednej strony mamy spalenie i tokena, a z drugiej bardzo duży koszt tego efektu – w dobie Lightning Bolta lub Searing Blaze’a jest to karta zwyczajnie słaba.
  • Ulamog, the Infinite Gyre – Annihilator 4, Niezniszczalność, na wejściu niszczymy wybrany permanent – czego chcieć więcej od potężnego Eldraziego? Przede wszystkim lepszej odporności (bo wciąż nadziewa się na najpopularniejszy biały removalPath to Exile i Oblivion Ring), jednak mimo jej braku nadal jest bardzo miłym nabytkiem.
Pierwszym deckiem do gry
towarzyskiej jest Torrent of Spawns, opierający się na rzucaniu Spawnów, a następnie Eldrazich. Jeśli nasz plan nie wyjdzie, wtedy do gry wkracza karta Torrent of Souls, wskrzeszająca jakiegoś kabana lub Drone'a. Torrent of Spawns 4x Savage Lands 4x Terramorphic Expanse 7x Forest 7x Mountain 2x Swamp 4x Nest Invader 4x Kozilek’s Predator 3x Broodwarden 4x Emrakul’s Hatcher 3x Rapacious One 1x Artisan of Kozilek 1x Kozilek, Butcher of Truth 1x Ulamog, the Infinite Gyre 4x Growth Spasm 3x Brood Birthing 4x Torrent of Souls Strategia jest bardzo prosta: od drugiej tury wysypujemy się z tokenów, aby jak najszybciej rzucić Eldraziego. Jeśli wyjdzie to super, jeśli nie – mamy plan B. Za pomocą karty Torrent of Souls przywołujemy z grobu jakiegoś Drone’a, dającego jak najwięcej tokenów i atakujemy. Przykładowo: po wyczyszczonym mass removalem stole przywołujemy Emrakul’s Hatcher i atakujemy za 11. Sytuacja dla nas jak z bajki, ale wbrew pozorom takie akcje zdarzają się dość często. Eldrazi Overrun 4x Khalni Garden 8x Forest 11x Mountain 4x Nest Invader 4x Kozilek’s Predator 4x Bloodbraid Elf 3x Broodwarden 3x Rapacious One 4x Emrakul’s Hatcher 1x Brood Birthing 4x Awakening Zone 3x Overrun 2x Eldrazi Monument 4x Lightning Bolt Jak sama nazwa wskazuje – czekamy na dojście Overruna (czasami także Monumentu, aby nasz atakać "wleciał" cały) i atakujemy masą tokenów. Nieskrępowane aggro z jedną wadą – szybko nudzi. GW Ramp 1x Eye of Ugin 16x Forest 7x Plains 4x Llanowar Elves 4x Joraga Treespeaker 4x Wall of Omens 4x Overgrown Battlement 1x Ulamog, the Infinite Gyre 1x Emrakul, the Aeons Torn 1x Kozilek, Butcher of Truth 4x Everflowing Chalice 4x Oblivion Ring 4x Growth Spasm 3x Summoning Trap 2x Martial Coup Dzięki olbrzymiej akceleracji zyskujemy bardzo dużo many, którą możemy przeznaczyć na rzucenie Eldraziego lub, jeśli przeciwnik rozwinął się na tyle, że wygrałby nawet wtedy, gdybyśmy zagrali kabana, Martial Coup – czyszczące stół i pozwalające na rozpoczęcie agresywnej gry. BG Eldrazi 4x Savage Lands 3x Terramorphic Expanse 9x Forest 8x Swamp 3x Bloodthrone Vampire 4x Nest Invader 4x Broodwarden 4x Kozilek's Predator 1x Kozilek, Butcher of Truth 3x Mortician Beetle 4x Pawn of Ulamog 1x Ulamog, the Infinite Gyre 4x Awakening Zone 3x Bone Splinters 3x Eldrazi Monument 3x Inquisition of Kozilek W tej talii strategia jest trochę inna – wszystko opiera się na poświęcaniu swoich kreatur – czy to pod rzucanie Eldrazich czy pod zdolność Bloodthrone Vampire. Dzięki poświęcanym tokonom rośnie Mortician Beetle, a za zwykłe krity dostajemy kolejne Spawny. To już prawie koniec artykułu
poświęconego potężnym Eldrazim i deckom na nich opartym. Prawie, bo na deser miła niespodzianka - talia do EDH oparta na Eldrazich, zaproponowana przez jednego z użytkowników serwisu TCGPlayer: 1 Arcanis the Omnipotent 1 Emrakul, the Aeons Torn 1 Etherium Sculptor 1 It That Betrays 1 Jace, the Mind Sculptor 1 Kozilek, Butcher of Truth 1 Lighthouse Chronologist 1 Solemn Simulacrum 1 Spawnsire of Ulamog 1 Sundering Titan 1 Teferi, Mage of Zhalfir 1 Tezzeret the Seeker 1 Trinket Mage 1 Ulamog, the Infinite Gyre 1 Acquire 1 Ancestral Vision 1 Basalt Monolith 1 Careful Consideration 1 Cast Through Time 1 Coalition Relic 1 Coldsteel Heart 1 Copy Artifact 1 Courier's Capsule 1 Crucible of Worlds 1 Darksteel Forge 1 Dreamstone Hedron 1 Everflowing Chalice 1 Expedition Map 1 Fabricate 1 Fact or Fiction 1 Flow of Ideas 1 Future Sight 1 Gilded Lotus 1 Grim Monolith 1 Lightning Greaves 1 Mana Vault 1 Memory Jar 1 Mind Stone 1 Mishra's Helix 1 Mycosynth Lattice 1 Opportunity 1 Planar Portal 1 Reconstruction 1 Rush of Knowledge 1 Scroll Rack 1 Sculpting Steel 1 Sensei's Divining Top 1 Sky Diamond 1 Sol Ring 1 Stroke of Genius 1 Sunder 1 Take Possession 1 Thirst for Knowledge 1 Thoughtcast 1 Thran Dynamo 1 Tidings 1 Time Stretch 1 Time Warp 1 Transmute Artifact 1 Voltaic Key 1 Worn Powerstone 1 Academy Ruins 1 Ancient Tomb 1 Darksteel Citadel 1 Deserted Temple 1 Eldrazi Temple 1 Eye of Ugin 22 Island 1 Lonely Sandbar 1 Minamo, School at Water's Edge 1 Remote Isle 1 Rishadan Port 1 Seat of the Synod 1 Strip Mine 1 Tolaria West 1 Tolarian Academy 1 Urza's Factory 1 Vesuva 1 Wasteland Miłego hardcastowania Eldrazich!
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.