» World of Warcraft TCG » Talie » Devout Aurastone Hammer

Devout Aurastone Hammer

Devout Aurastone Hammer
Witajcie w kolejnym, trzecim już artykule o taliach do World of Warcraft TCG. W pierwszych dwóch tekstach omówiłem decki oparte na Grand Crusaderze - karcie, która bardzo mocno owinęła format wokół siebie. Poniżej chciałbym przedstawić wam drugą kartę, która doprowadziła do powstania nowego typu talii, opartych na przyśpieszaniu możliwości zagrywania większych ally’ów - Devout Aurastone Hammer.

Bez zbędnego przedłużania, spis:


Hero: 1
1 Samaku, Hand of the Tempest

Allies: 29
1 Ka'tali Stonetusk
1 Telor Sunsurge
3 Gispax the Mixologist
4 Jex'ali
4 Saurfang the Younger, Kor'kron Vanguard
4 Zudzo, Herald of the Elements
4 Cairne, Earthmother's Chosen
4 Thrall, Warchief of the Horde
4 Mazu'kon

Abilities: 14
4 Riptide
4 Ancestral Purge
3 Earthen Might
1 Cleanse Spirit
2 Spiritual Return
 
Equipment: 9
4 Devout Aurastone Hammer
4 Venerable Mass of McGowan
1 Tarnished Raging Berserker's Helm

Locations: 4
4 Kor'kron Vanguard

Quests: 4
4 Seeds of Their Demise


Talia ta jest autorstwa Brada Watsona, wielokrotnego zwycięzcy Darkmoon Faire, pozwoliła mu zająć czwarte miejsce na mistrzostwach świata w Rotterdamie. Plan gry tej talii jest niezwykle prosty - zagrać Devout Aurastone Hammer, by wcześniej wrzucać duże stwory, najlepiej Mazu'kony.

Można zauważyć, że w przeciwieństwie do talii opartej na Grand Crusaderze, deck posiada małą ilość tanich stworów, a te, które są, służą jedynie w celach defensywnych.

Talia zakłada, że dzięki wspomnianej wcześniej broni, będziemy w stanie zagrywać stwory o koszcie 5 w trzeciej turze, dlatego większość z nich kosztuje powyżej pięciu zasobów. Służą one zarówno do obrony (Zudzo jednocześnie jest w stanie zniszczyć stwora przeciwnika, jak również uleczyć herosa, Totem i Saurfang mają Ferocity, co pozwala im od razu zwalczać przeciwne stwory), jak również do ataku.

Gispax the Mixologist pozwala nam wyszukać wielu ally’ów z talii tak, by móc je zagrać w kolejnej turze nawet w przypadku, gdy nie udało nam się ich zwyczajnie dobrać na początku tury.

Ability w tej talii służą głównie defensywie: Riptide skutecznie utrudnia rushowym taliom zabicie naszego herosa, podobnie jak Earthen Might, które pozwala na skrócenie każdego stwora do drugiej tury - głównie Boomera, który w razie braku natychmiastowej odpowiedzi, jest w stanie znacznie utrudnić przetrwanie w starciu z Hunterem.

Ciekawym dodatkiem jest obecność aż pięciu kart służących niszczeniu ability. Argumentem za takim wyborem jest fakt, że w czasie, kiedy odbywały się mistrzostwa, największa część talii skupiała się na ongoing ability, głównie Grand Crusader i Aspect of the Wild. Jeśli nie było się w stanie na nie odpowiedzieć, stwory przeciwnika były o wiele efektywniejsze niż normalnie, co pozwalało przeciwnikowi na korzystne dla niego wymiany.


Talia jest bardzo ciekawa, posiada dużo opcji modyfikacji. Wymienię najciekawsze z nich:

Gnash - jest bardzo dobrą odpowiedzią na talie naporowe. Przy wejściu niszczy najczęściej trzy do czterech stworów i do tego zostaje w polu do dalszej obrony lub ataku.

Erunak Stonespeaker - obecność tego szamana jest usprawiedliwiona jedną kartą - Blazing Elemntal Totem. Daje mu on zarówno Ferocity, jak również, dzięki faktowi, że jest totem ognia, może zostać exhaustowany dla efektu Erunaka, czyli dodatkowego ataku. W tym momencie wybór totemu, który dostajemy dzięki efektowi Erunaka, staje się oczywisty - jeśli wybierzemy totem powietrza, będziemy mogli zaatakować nim dwa razy po dziesięć obrażeń. Smaczku i mocy temu połączeniu dodają dwie karty: Devout Aurastone Hammer, który umożliwia zagranie taniej zarówno totemu jak i Erunaka, oraz Spiritual Return, który może wskrzesić obydwie karty, dzięki czemu jesteśmy w stanie bardzo szybko na stole mieć je i przegraną przeciwnika.

Abomination Knuckles jest bardzo dobrą odpowiedzią na talie, które mogą wykorzystywać Etched Dragonbone Girdle, bez którego talia wykrwawia się bardzo szybko podczas obrony przed naszymi atakami, oraz służy do odbudowy w razie braku agresji z naszej strony, jak również przeciwko Miniature Voodoo Mask, która jest najnowszym nabytkiem dla klas czarujących, pozwalając na szybką dezaktywację kluczowych kart.

Shadowfang Keep pozwala nam na szybszą akcelerację w razie, gdyby młot został zniszczony. Bardzo dobrze łączy się z Cairne, Earthmother's Chosen i tokenem, który tworzy. Dzięki niemu możemy uniknąć kosztu aktywacji lokacji, a wraz z Mazukon'em pozwala na śmiertelny atak za 12 obrażeń - pierwsze 6 zadaje Mazu'kon, a pozostałe 6 jego token, który powstanie po tym, jak zniszczymy za pomocą lokacji krwiożerczego szamana.


Talia jest bardzo solidnym wyborem do grania - wstawianie dużych stworów, które sprawiają problemy przeciwnikowi, zmuszając go do kombinowania, nie jest co prawda zbyt wyszukaną taktyką, ale działa. Bardzo dużym atutem tego decku jest fakt, że działa on również bez młotka - przeciwnik często sam traci tempo, starając się go zniszczyć, dzięki czemu nie tracimy za wiele, po prostu wystawiamy stwory płacąc ich pełny koszt.

Talia ta może ugiąć się pod ciosami agresywnych talii, które wywierają nacisk na graczu od samego początku gry i wysypują się z wielu sojuszników w jednej turze, ale nawet w takim przypadku nie jest ona bez szans.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.