» Magic: the Gathering » Strategia » Draftujemy Zendikar - Biały

Draftujemy Zendikar - Biały


wersja do druku
Redakcja: Jozef 'Hezor' Talczewski

Draftujemy Zendikar - Biały
Jeśli chodzi o kolor biały, to w Limited Zendikaru jest on bardzo porządny. Kilka sztuczek, latające stworki i solidni brokerzy sprawiają, iż gra się nim bardzo przyjemnie. Niestety, zawiera sporo kart o podwójnym koszcie. Sprawia to, że musimy robić go często kolorem podstawowym, jednak konsekwentne wybieranie kart może nam przynieść dużo dobrego.

Bez dłuższego przedłużania przejdę do omawiania kart, mam nadzieję, że moja analiza będzie trafna i nie pominę żadnych ważnych kwestii.

Armament Master
Cóż, gdy mamy kilku Korów i kart typ Equipment to może działać bardzo miło. Niestety, takie sytuacje nie zdarzają się zbyt często. Po za tym koszt WW nie nadaje się zbytnio do splashowania, czyli karta ogólnie słaba.

Arrow Volley Trap
Pięć many z podwójnym kosztem za 5 damage’u w kritę w normalnej sytuacji nie byłoby jakieś super sycące (aczkolwiek jako removal mogłoby grać), ale w kolorze biały i z bonusem pozwalającym rozdać obrażenia po kritach – bardzo solidna karta.

Bold Defense
W szybkich deckach opartych na małych kritach może być takim MVP, pozwalającym przebić się przez obronę oppa lub wykończyć go jednym zmasowanym atakiem. Niestety, kicker jest do zapłacenia nieco drogi i nie zawsze będziemy mieli dość many, aby go zagrać.

Brave the Elements
Naprawdę miła opcja jeśli gramy deckiem białym. Jeśli splashujemy inny kolor po 5-6 kart także. BtE ratuje nam życie w podbramkowych sytuacjach, jest fajnym combat trickiem i sprawia, że nasze krity mogą atakować niezablokowane.

Caravan Hurda
Tylko jako 20-23 karta. Fajny bloker, troszeczkę podleczy nasze życie, ale w gruncie rzeczy kosztuje zbyt dużo.

Celestial Mantle
Karta niezwykle losowa. W szóstej turze nie zawsze mamy dużo życia, aczkolwiek czasami może zmienić losy pojedynku, jednak mocno zastanawiałbym się, czy nie mamy czegoś lepszego.

Cliff Threader
Czerwony jest częstym splashem, dlatego warto by zastanowić się nad tą kartą. Ponadto jest Korem, a po za tym standardowy common.


Conqueror's Pledge
Koszt mocno nieciekawy w deckach splashujących inne kolory, jednak działanie rekompensuje wszystkie niedogodności w stu procentach. 6 tokenów za 5 many jest już niezłym wynikiem, a przy floodzie możemy ich mieć dwa razy więcej.

Day of Judgment
Cóż, podobnie jak Wrath of God, zawsze jest miłym dodatkiem do decku w kolorze białym. A nawet jeśli składamy Aggro, nie ważne w jakich kolorach, to warto go wziąć, aby nie nadziać się na mass removal, gdy będziemy próbowali rozbudować nasz atak.

Devout Lightcaster
Kolejna karta z bardzo nieciekawym kosztem (aż trzy W), ale doskonała do sajdu, a jeśli gramy talią mono białą, to można pokusić się na granie w mainboardzie, w końcu czarny jest chyba najlepszym kolorem w limited Zendikaru.

Emeria Angel
Absolutna bomba, warta wzięcia na pierwszym picku. Sama w sobie jest 3/3 z lataniem, a do tego produkuje kolejnych lataczy – chump blockerów lub napieraczy. Nawet dwa białe znaczki w koszcie nie przekreślają jej jako splashu, gdyż jest po prostu wspaniała.

Felidar Sovereign
W limited jakoś nie ma szans na zwycięstwo przez zdobycie 40 życia, ale Felidar jest sam w sobie bardzo dobry. 4/6 za 6 many nie jest szczególnie dobre, lecz Vigilance i Lifelink pokrywają wszelkie nieprzyjemności.

Iona, Shield of Emeria
Do tej karty mam mieszane uczucia. Niby jest silna, a nawet bardzo silna, ale uzbierać te 9 many jest naprawdę trudno. Jeśli jednak mamy jakichś Kartografów albo inną akcelerację, to warto nad Ioną pomyśleć, gdyż przepchnięta do gry zazwyczaj zapewnie nam zwycięstwo.

Journey to Nowhere

Tańsza wersja Oblivion Ringa. Mimo, że nie działa na Planeswalkerów, to warto nią zagrać, właściwie tak twardy removal I to z przyjemnym kosztem, powinien być jednym z pierwszych picków. Oczywiście jeśli w boosterze nie mamy żadnych gamebreakerów, bo wtedy warto się zastanowić.

Kabira Evangel
Nie jest to jakaś bomba, ale gdy zbieramy Aliantów to warto się zastanowić, gdyż horda nieblokowanych przez oppa kritów może przeważyć szalę zwycięstwa na naszą stronę.

Kazanadu Blademaster
Do White Weenie absolutne „must have”, za dwa many 2/2 z First Strike’iem i Vigilancem niesamowicie syci w początkowych fazach gry, a potem może naprawdę świetnie współdziałać z innymi alajami. Szkoda tylko, że reszta jego braci jest w innych kolorach (najlepsi w czerwonym i niebieskim).

Kor Aeronaut
W agresywnych deckach opartych na kolorze białym jak znalazł. Latacz 2/2 jest bardzo podrzucony, a w White Weenie koszt jego samego i kickera nie jest kłopotliwy.

Kor Cartographer
W limited karta genialna. Odsyca landy, akceleruje, napędza landfall i może chump blokować. Nieco drogi, aczkolwiek działanie rekompensuje jego cenę (przyjemną nie tylko w monokolorowych deckach).

Kor Duelist
Jeśli mamy jakieś miłe artefakty (choćby rewelacyjną Trusty Machete) i możemy dualistę podpakować, to można rozważyć granie nim. W innym przypadku odradzam stanowczo, gdyż 1/1 za W nie jest szczególnie sycące, nawet w White Weenie.

Kor Hookmaster
Bardzo ładnie stopuje krity wrogów. Może zapewnić nam przebicie się przez dużą kritę przeciwnika, a nawet dać nam dodatkową turę życia. Polecam, tym bardziej, że do splashu nie jest trudny.

Kor Outfitter
Nieciekawy koszt, do tego niezbyt miłe statystyki, a umiejka przyda się w jednej grze na sto. Nawet White Weenie ma lepsze opcje niż to.

Kor Sanctificers
Bardzo milutka karta, doskonale pozbywa się groźnych enchantów i artefaktów. Po za tym sama w sobie nie jest zła.

Kor Skyfisher
Common, który swoje miejsce znalazł również w Constructed. W środowisku limited, szczególnie Zendikaru, również jest przydatny. Bardzo ładnie pakuje landfalla, może też cofnąć jakiegoś miłego krita z efektem działającym przy wejściu.

Landbind Ritual
Oczywistością jest to, że lifegain przeważnie działa niezbyt dobrze, a ta karta nie odchodzi od schematu. Solidny piętnasty pick (na czternastym bierzemy textless ląda).


Luminarch Ascension
Niby trochę czasu minie, zanim będziemy mieli na tej Ascensji odpowiednią liczbę counterków, ale gdy już się uda, to elegancko zalewamy przeciwnika z powietrza. Tym bardziej, że w limited oponent nie zawsze zadaje nam obrażenia w każdej turze.

Makindi Shieldmate
Kolejna karta, która kwalifikuje się do konkursu na ostatni pick w boosterze.

Narrow Escape
Niby obrażenia nie przechodzą przez stos i nie zagramy jej już tak efektywnie jak zrobilibyśmy to przed Magic 2010, ale jednak może ładnie napędzić landfalla albo cofnąć jakąś kritkę z kickerem.

Nimbus Wings
Enchanty nie działają zbyt fajnie, często powodując stratę dwóch kart za jedną ze strony przeciwnika. Ten nie jest szczególnie tragiczny, ale w to miejsce zawsze może trafić jakiś krit lub removal.

Noble Vestige
Gdyby kosztował jedną manę mniej, to byłby solidnym lataczem. Tak jest tylko blokerem z opcją na niestracenie jednego życia.

Ondu Cleric
Na papierze nie jest to dobra karta, ale nigdy nie żałowałem, że wziąłem go do decku. Sam lifegain nie jest mocny, ale trzeba pamiętać, że jeśli mamy ich więcej, to przy wejściu triggerują się wszystkie. Do wzięcia około 8-10 picku, gdzie może nie być więcej dobrych kart.

Pillarfield Ox
Ani to porządnie nie blokuje, ani nie atakuje. Jako zapychacz, dwudziesta trzecia karta w decku, aczkolwiek i wtedy bym się nad nim zastanawiał.

Pitfall Trap
Removal zawsze był w cenie, szczególnie za jeden many, a nawet pełen koszt nie jest zbyt kłopotliwy. Może nie będziemy brali tego ponad jakąś bombą, ale solidny 3-5 pick.

Quest for the Holy Relic
Poszukiwanie świętych relikwii nie zawsze jest opłacalne, a w przypadku tego Questu z pewnością nie.

Shepherd of the Lost
Uncommonowy zastępca Baneslayer Angela. 3/3 z First Strike’iem I lataniem jest bardzo sytą opcją i trudno nie znaleźć dla niego miejsca w białym decku.

Shieldmate’s Blessing
Prevent nigdy nie był zbyt fajny w limited. Może zmieściło się coś taniego i działającego globalnie, jednak w to miejsce wsadzić lepiej jakiegoś krita.

Steppe Lynx

Bardzo solidna opcja, szczególnie działająca świetnie w deckach opartych na landfallu, w innych też można popróbować tym grać, gdyż generuje presję i ładnie napiera.

Sunspring Expedition
Mam do tej karty słabość, jednak odradzam, gdyż dobrana w late game jest pustym drawem i beznadziejną opcją.

Windborne Charge
Miły podpak w White Weenie lub innych agresywnych deckach, choć szybkość sorcery i podpakowanie tylko dwóch krit nie nastraja optymistycznie.

World Queller
Raczej bomba. Pogłębia screw oppa, działa czasami jako removal, lub niszczy denerwujące questy. Po za tym sam w sobie jest solidnym ciałkiem 4/4. Szczerze polecam.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Komentarze


27383
   
Ocena:
0
Mam nadzieję, że moja chorob nie wpłynęła znacząco na jakość tekstu, ale zależało mi na tym, aby był jak najszybciej.
17-11-2009 19:28
Zephyel
   
Ocena:
0
Nareszcie :]
Ja jakoś nie zauważyłem nagłego spadku poziomu czy czegoś, więc raczej jest OK.
17-11-2009 19:35
WilliamWolfes
   
Ocena:
0
Właśnie - wyszło super :)

GZ.

Jedyne, co mógłbym dodać, to fakt, że deck na Korach potrafi działać znacznie lepiej niż white Wheenie. Czyli Armament Master i Duelist + Conqueror's Pledge i eqipmenty = masakra, szczególnie w momencie jak potrafimy zagrać CP, a w następnej turze wchodzi AM z equipem, takie combo daje nam możliwość zadania 18 damage, a wiadomo, że do tego czasu już coś będziemy mieć na stole. Zwieńczeniem pysznego tortu będzie Emeria :)

Pozdrówka
18-11-2009 00:28
27383
   
Ocena:
0
Tylko większość tych kart, które wymieniłeś to rary. A szansa na to, że trafią się one nam albo przejdą do nas jest maluśka. A po za tym jeszcze trzeba zagrać te wszystkie karty i utrzymać w stole, a jak się już mówi o takim czymś, to nie trzeba zapominac, że przeciwnik nie słup i też coś będzie zagrywał ;)
18-11-2009 07:12
WilliamWolfes
   
Ocena:
0
No tak masz rację, ja to przytoczyłem do constructed w standardzie :P tak odbiegłem od tematu - wielkie SORRY :)
18-11-2009 11:13
27383
   
Ocena:
0
nie ma za co przepraszać ;)
18-11-2009 11:35
SOCZEQ
   
Ocena:
0
Super ci to wyszło ! :D
18-11-2009 13:47
Zephyel
   
Ocena:
0
A teraz pytanie: kiedy zielony? :P
(Tylko prosze bez konkretów, jeśli nie do końca, nawet na 1%, pewne :])
20-11-2009 21:02

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.