» Magic: the Gathering » Karta Dnia » Karta Dnia 20

Karta Dnia 20


wersja do druku

Najciekawsza z nudnych kart

Redakcja: 27383

Standstill - wydrukowany jedyny raz w 2001 roku w Odysei należy do gatunku kart, których nie będziemy już oglądać - bardzo spowalniających rozgrywkę, zniechęcających do zagrywania czarów. Raz rozpatrzony Standstill prawie gwarantuje, że ktoś dobierze te 3 karty - nawet Trickbind nie jest w stanie go zatrzymać, gdyż karta striggeruje ponownie, reagując na jego zagranie. W pozbyciu się Stilla, bez złamania go, pomagają karty typu Seal of Cleansing. Można także spokojnie zagrywać man-landy, takie jak Mishra's Factory lub używać aktywowanych abillity kart (np. cycling Decree of Justice).

Standstill tworząc statyczną grę jednocześnie umie mocno sprawdzać umiejętności graczy - nie zawsze możliwość zagrania go oznacza, że powinien być zagrany, a decyzja czy go złamać staje się koszmarnym wybieraniem mniejszego zła. Często lepiej przeboleć oddanie przeciwnikowi wymiany 3 za 1 i złamać stilla przy pierwszej okazji - czekając dajemy mu tylko czas na zebranie większej ilości landów i kontr gotowych złapać nasze threaty.

Ze względu na wielką różnorodność talii Legacy trudno podać podstawowy archetyp - duale pozwalają na dowolne splashowanie, a parę innych zagrożeń i odpowiedzi może bardzo zmieniać oblicze talii. Wśród klasycznych talii standstillowych poza niebieskim najczęściej jest grany biały - Decree of Justice jest niekontrowalnym i niełamiącym Stilla win-condiotion, Meddling Mage skutecznie pomaga w walce z combo-deckami, a miano najlepszego removalu zawsze dotyczy karty za 1 białą mana - niezależnie czy to Swords to Plowshares czy nowe Path to Exile.

Dreadstill - połączenie bardzo mocnej kontroli z 11 kontrami na spelle, 8 wariantami stifle i silnikiem Counterbalance + Sensei's Divining Top i mini-comba Dreadnought + Stifle, które za cenę 2 kart i 2-3 mana daje krowę 12/12 z trample, dodatkowo Trinket Mage mogący wyszukać potrzebny w danej chwili artefakt - czy to finisher, część locka, grave hate lub mass removal.

4 Phyrexian Dreadnought
3 Trinket Mage

4 Brainstorm
3 Daze
4 Force of Will
4 Spell Snare
4 Stifle
2 Trickbind

3 Counterbalance
4 Standstill

1 Engineered Explosives
3 Sensei's Divining Top

5 Island
4 Mishra's Factory
2 Polluted Delta
4 Scalding Tarn
3 Volcanic Island
3 Wasteland

Sideboard:
3 Lightning Bolt
3 Red Elemental Blast
2 Firespout
2 Blood Moon
1 Crucible of Worlds
1 Engineered Explosives
2 Relic of Progenitus
1 Tormod's Crypt


Pełen obrazek autorstwa Heather Hudson


Dzisiejsza Karta Dnia rozpoczyna cykl konkursów związanych z opisywanymi kartami. W każdym tygodniu karty będą powiązane ze sobą - Waszym zadaniem jest odgadnięcie ich tematu. Swoje typy umieszczajcie w komentarzach pod tekstami. Żeby było ciekawiej, odpowiedzi publikowali będziemy dopiero na koniec tygodnia - tak więc każdy będzie miał szansę podać swoje typy. Co w nagrodę? 100 punktów do wydania w naszym sklepiku z nagrodami.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


Specu
   
Ocena:
0
Niesamowicie denerwująca karta. Zwłaszcza w grze przeciw Merfolkom, które mają mainową Fiolkę, patrzysz jak przeciwnik wysypuje się z kreatur ze Stillem na stole, a ty nie możesz nic więcej zrobić jak go złamać, i próbować odpowiedzieć na napór.
03-05-2010 11:16

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.