» Magic: the Gathering » Karta Dnia » Karta Dnia 25

Karta Dnia 25


wersja do druku

Isochron Scepter wywołał olbrzymie kontrowersje już wtedy, gdy pojawił się w spoilerze zapowiadającym dodatek Mirrodin. Wielu graczy wieszczyło koniec Magica, a w szczególności formatu Extended. Jak to zwykle bywa, pojawiały się głosy mniej lub bardziej wyważone, ale pewne było tylko to, że powstanie jakiś nowy archetyp.
W czym tkwi siła Sceptera? Przede wszystkim jest nim powtarzalność imprintowanego czaru. Co prawda poświęcamy (a raczej wykorzystujemy) do tego dwie karty i zdolności możemy użyć raz na turę, ale przy przedłużających się rozgrywkach zyskujemy świetny atut. Położenie pod niego kontry (np. Counterspella) nieco przedłuża grę, a spalenie pozwala nam szybciej zabić przeciwnika. Prawdziwa zabawa zaczyna się jednak wtedy, gdy chcemy pojawić się ze Scepterem na turnieju. Jak wyglądały pierwsze spisy w Extended?
Scepter Chant - Michael Brodt
2 Exalted Angel
4 Meddling Mage
4 Accumulated Knowledge
4 Brainstorm
4 Chrome Mox
4 Counterspell
3 Cunning Wish
3 Fire / Ice
2 Force Spike
4 Isochron Scepter
3 Mana Leak
3 Orim's Chant
4 Adarkar Wastes
4 Flooded Strand
7 Island
4 Plains
1 Skycloud Expanse

Sideboard:
4 Chill
1 Disenchant
1 Echoing Truth
3 Energy Flux
1 Enlightened Tutor
1 Fire / Ice
1 Intuition
2 Wrath of God
1 Stifle

Obecnie gra się nią głównie w Legacy, w przeróżnych UW Controlach (chociaż czasami znajdzie swoje miejsce w Rocku lub Burnie):
UW Control by Tom van Engelshoven
2 Elspeth, Knight-Errant
2 Morphling
4 Force of Will
3 Counterspell
3 Spell Snare
1 Sensei's Divining Top
3 Brainstorm
1 Jace Beleren
3 Fact or Fiction
1 Enlightened Tutor
2 Wrath of God
4 Swords to Plowshares
2 Oblivion Ring
4 Vedalken Shackles
1 Isochron Scepter
1 Back to Basics
4 Flooded Strand
12 Island
7 Plains

Sideboard:
3 Meddling Mage
2 Ethersworn Canonist
1 Engineered Explosives
2 Powder Keg
2 Ghostly Prison
1 Ajani Goldmane
1 Back to Basics
1 Chalice of the Void
2 Sower of Temptation

Zakończył się pierwszy konkurs związany z Kartą Dnia. Tematem poprzedniego tygodnia były karty, od których wzięły się nazwy turniejowych archetypów: Lark, Tezerrator, Pox, Hive Mind Combo, Landstill. Zwycięzcą został użytkownik Filciu702, który zdobył 100 pkt. oraz dwie karty promo Sprouting Thrinax.
W tym tygodniu również możecie zgadywać temat. Oprócz nagrody punktowej, będziecie mieli możliwość zdobycia foliowanej wersji karty Mesa Enchantress. Powodzenia!
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Komentarze


~Hawaj

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Gratki dla zwycięzcy.
Scepter jest przegięciem w najczystrzej postaci. Broken 10 razy większy niż baneslayer lub goyf IMO ;P
10-05-2010 15:10
Specu
   
Ocena:
0
Siłą Sceptera nie jest jego przegiętość że kopiuje w nieskończoność spella, lecz jego uniwersalność. Przynajmniej tak to wygląda na pierwszy rzut oka. Jednak co się okazuje w praniu? Kontra jest tym co w ostatnim momencie chcemy podłożyć (no chyba tylko draw jest gorszy). Jeśli spojrzeć na to w tę stronę, to pozostaje stosunkowo mało spelli typu Instant które dobrze siadają. Co prawda lock Scepter-Chant jest trudny do przełamania, ale z drugiej strony deck ten był bardzo hejtowany na turniejach, przez różnego rodzaju bounce, destroy itp, a najlepsza odpowiedź pojawiła się w bloku Future Sight - Krosan Grip. Co zatem warto podkładać pod Berło? Lightning Helix jest chyba najlepszym rozwiązaniem jakie wyszło, poza oczywiście Orim's Chant. W legacy można jeszcze podkładać Price of Progress które zadaje niesamowity dmg, ale ze względu na masywny removal artefaktów, zagrac Pałke trzeba w odpowiednim momencie.
10-05-2010 16:20
Xolotl
   
Ocena:
0
Dlatego nienawidzę bloku mirrodin. Zbyt wiele mocnych kart, między innymi ta.
10-05-2010 21:08
Specu
   
Ocena:
0
Ale co w niej jest takiego mocnego? Jeśli ma być aktywny, musisz imprintować. Karta jest bardzo wrażliwa na artefaktyczny destroy, a tego jest po prostu dużo. Każdy niemal format w którym gra Scepter ma odpowiedź na artefakty i to na tyle mocne że mozna zapomnieć o tym co miało miejsce w starym Extended. A przy destroyu robi się wymiana 2za1
10-05-2010 22:41

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.