» Magic: the Gathering » Karta Dnia » Karta Dnia 33

Karta Dnia 33


wersja do druku

Cudowne dziecko dwóch dodatków


We wczorajszej Karcie Dnia pisałem o trzech kartach, które powinien znać każdy – nawet ten, kto za formatem Extended nie przepada. Wczoraj opisałem Hypergenesis, a dziś na warsztat pójdzie cudowne dziecko dwóch dodatków, Lorwynu oraz ZendikaruScapeshift.

Sytuacja analogiczna do popularności Hypergenezy – nikomu nieznana karta, do znalezienia w pudłach z crapem, a po wyjściu nowej mechaniki (lub jednej karty) zyskuje na wartości kilkukrotnie. Tym razem był to Valakut, the Molten Pinnacle - oprócz przedmiotu dzisiejszych rozważań wystarczyło dodać kilka kart akcelerujących lądy, zabawki powstrzymujące napór przeciwnika i mogliśmy cieszyć się z bardzo dobrego komba. Dziś istnieją dwie jego odmiany: wersja naporowa oraz bardziej kontrolna. Oto ich spisy:
Scapeshift Combo by Brandon Chreptyk
5 Forest
4 Grove of the Burnwillows
6 Mountain
1 Oran-Rief, the Vastwood
4 Stomping Ground
1 Swamp
2 Treetop Village
2 Valakut, the Molten Pinnacle
4 Bloodbraid Elf
4 Kitchen Finks
4 Sakura-Tribe Elder
4 Tarmogoyf
4 Lightning Bolt
4 Punishing Fire
4 Scapeshift
4 Search for Tomorrow
3 Umezawa's Jitte

Sideboard:
4 Ancient Grudge
1 Dead / Gone
3 Extirpate
4 Thought Hemorrhage
3 Volcanic Fallout

Scapeshift by Paulo Vitor Damo da Rosa
4 Search for Tomorrow
4 Scapeshift
3 Repeal
4 Remand
4 Ponder
4 Peer Through Depths
2 Muddle the Mixture
1 Into the Roil
4 Cryptic Command
2 Wood Elves
4 Sakura-Tribe Elder
2 Valakut, the Molten Pinnacle
4 Stomping Ground
4 Steam Vents
1 Mountain
2 Misty Rainforest
4 Island
3 Forest
2 Flooded Grove
1 Breeding Pool
1 Boseiju, Who Shelters All

Sideboard:
3 Chalice of the Void
1 Boseiju, Who Shelters All
2 Dead / Gone
3 Firespout
1 Gigadrowse
2 Lightning Bolt
1 Negate
2 Oona, Queen of the Fae
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Karty Wędrowców
O tym, jak przyjął się nowy typ kart w świecie M:TG.

Komentarze


~Franek_Mucha

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+3
Generalnie cykl kart dnia jest moim ulubionym cyklem i jest bardzo wartościowy.

Jednak mam odczucie, że poziom kart dnia spada ostatnio. Owszem, jest krótki wstęp, ale brakuje opisów talii (są tylko listy), brakuje sposobu grania (owszem można się domyślić), brakuje opisu sideboardu i jego zmian w funkcji metagamingu (jw).

Czekam na kolejne artykułu z wielką niecierpliwością i dziękuję za uwagę:-)
20-05-2010 10:48
Noth
   
Ocena:
+1
Ja np. nie gram w Magica od 6 edycji a cykl ten przykuwa moją uwagę. I właśnie z racji tego, że jestem do tyłu z nowymi zasadami, niektórych komb czy nawet całych talii nie rozumiem i muszę się wysilać żeby wyczaić o co chodzi, kilka słów wyjaśnienia pomogłoby na pewno. Ale tak czy siak cykle jest wyśmienity.
20-05-2010 13:10
27383
   
Ocena:
0
Ok, postaram się kolejne Karty Dnia robić dużo obszerniejsze i zawierające to, na co czekacie.

Szczerze mówiąc, takie opinie jak powyższe, są bardzo cenne - rozpoczynając cykl Karta Dnia robiłem to niejako w ciemno. Nie wiedziałem, czego oczekujecie i co się Wam spodoba lub nie. Z chęcią widziałbym tego typu opinie przy innych artykułach, bo moim celem jest zaspokojenie potrzeb czytelniczych, a czasami nie wiem, jakie są :)
20-05-2010 15:05

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.