» World of Warcraft TCG » Artykuły » Każdy ma słabe strony

Każdy ma słabe strony

Każdy ma słabe strony
Witam w kolejnym artykule. Tym razem nie będę pisał na temat organizacji turnieju World of Warcraft TCG, lecz jak poprawnie przygotować się do niego jako gracz. Na naszym ostatnim Battlegroundzie wybuchła dyskusja na temat tego, że to jest niesprawiedliwe, iż turnieje stale wygrywa ta sama kombinacja kart. Mam tutaj na myśli Grand Crusader, Etched Dragonbone Girdle i Twilight Citadel. Niezależnie od tego, czy karty te były w talii pod Alliance czy pod Horde, niezależnie, czy talia była agresywna czy kontrolna, przez około 2-3 miesiące zwycięzca naszych turniejów miał w talii komplet każdej z wyżej wymienionych kart. Każdy może przyznać, że ta kombinacja jest naprawdę efektywna. Zbroja wraz z lokacją dają najlepszy draw dostępny w formacie Core, a Grand Crusader jest jednym z najlepszych ongoing ability w historii całego WoW TCG. Nic dziwnego, że karty te pozwoliły przez bardzo długi wygrywać turnieje. Wraz ze wsparciem kart takich jak Bottled Light, Obsidian Drakonid i Righteous Cleanse, naprawdę niewiele talii jest w stanie stanąć do równej walki. Jednakże czy rzeczywiście nie można nic z tym zrobić? W rzeczywistości prawie nikt nie zareagował na to, że to właśnie te karty zapewniały zwycięstwa w turniejach. Niszczenia kart ability jak było, tak wciąż jest niewiele, niszczenia kart ekwipunku jeszcze mniej. Stopniowo zaczęło pojawiać się coraz więcej kart niszczących karty ally, ale nie było to wystarczające, by powstrzymać Paladyna przed wygrywaniem kolejnych turniejów. Gracze nie dostosowywali się do lokalnych warunków. Uparcie stali przy swoich ustalonych strategiach, chociaż te nie przynosiły efektu w postaci pokonania najlepszego gracza. Zamiast szukać rozwiązań, wolą narzekać na to, co ktoś inny zebrał do kupy. W czasie dyskusji pojawiło się wiele ciekawych argumentów, chciałbym przedstawić tutaj racje obydwu stron. Osoby, które wywołały tę dyskusję używały różnych argumentów na poparcie swojej tezy, że to jest nie fair, że cały czas wygrywa talia oparta na tych samych kartach. Ich główne argumenty to: 1. Inne talie nie mają tak wydajnych sposobów na dobieranie kart jak klasy mające dostęp do Etched Dragonbone Girdle. 2. Grand Crusader jest na tyle potężną kartą, że inne talie mają niewielkie szanse na to, by być w stanie walczyć jak równy z równym. 3. Talia posiadająca te karty nie jest dostosowana do poziomu innych talii na turniejach. 4. I chyba najgłupszy argument na koniec: te karty są po prostu overpowered i to, że pojawiały się w każdej z talii oznacza, że deck w gruncie rzeczy jest taki sam. A wygrywanie każdego turnieju tą samą talią wcale nie jest zabawne dla innych. Druga strona sporu oczywiście nie miała większego problemu z odparciem tych zarzutów. 1. To prawda, że nie wszystkie klasy mają dostęp do najwydajniejszych sposobów dobierania kart. Mimo to są talie, które, mając niewiele lub nawet brak dodatkowego sposobu dobierania kart, są w stanie wygrywać największe imprezy. Przykładami tutaj mogą być różnorakie wersje Huntera lub hordowy Shaman na Devout Aurastone Hammer. Co więcej, inne klasy też mają dostęp do dobrych sposobów dobierania kart. Zwłaszcza Warlock i Mage, a jedną z narzekających osób była osoba grająca kontrolnym magiem bez Mana Agate i Bottled Knowledge. Mimo sugestii ze strony innych graczy, że te karty znacznie wzmocniłyby jego talię. 2. To prawda. Grand Crusader jest jedną z najpotężniejszych kart w historii. Mimo to, kart niszczących kart ability, również na instancie, jest coraz więcej, a talii na naszych lokalnych battlegroundach, które zawierałyby odpowiedzi na ongoing ability, jest bardzo niewiele. 3. To jeden z najgorszych argumentów, który padł w dyskusji. To tak jakby mówić, że budowanie coraz lepszych talii jest bez sensu, bo inni mogą nie nadążyć, więc ich talie nie będą miały wtedy szans na jakąkolwiek walkę. Celem WoW TCG jest budowanie coraz lepszych decków, które mają być w stanie wygrywać z jak największą ilością przeciwników. Mówienie, że nie powinno się używać decku, ponieważ inni nie mają szans, oznacza nie mniej, nie więcej, jak to, że inni nie są przygotowani odpowiednio do turnieju, nawet tego lokalnego. 4. Argument ten graniczy z wprowadzaniem banlisty, a jedną z najlepszych rzeczy w WoW TCG jest właśnie... jej brak. Niezależnie jaką kartę otworzysz w boosterku, możesz ją użyć w talii. Oczywiście jeśli jest legalna w formacie, w którym budujesz deck. Na każdą kartę są odpowiedzi, nie można też być w stanie mieć odpowiedzi na wszystkie karty. W czasie budowania talii trzeba się zdecydować na co odpowiedzi są potrzebniejsze bardziej, a na co mniej, a mówienie, że jeśli ma się Grand Crusader, Etched Dragonbone Girdle i Twilight Citadel w talii to tak czy siak talia jest taka sama, niezależnie od tego czy gra się kontrolą w Alliance czy agresywną talią w Hordzie, roześmiało mnie do łez. Każda z tych talii wymaga innych odpowiedzi i innego sposobu grania, nie mówiąc o tym, że około 40 kart w talii jest inne. Przychodząc na turniej musisz sobie zadać pytania:
  • Czy moja talia ma odpowiedzi na największe zagrożenia innych decków?
  • Czy moja talia ma szanse na wygranie z innymi deckami, nawet jeśli one będą mieć odpowiedzi na nią?
Twoim największym utrapieniem jest Grand Crusader, Aspect of the Wild, Ice Barrier? - W takim razie potrzebujesz więcej kart niszczących ongoing ability. Etched Dragonbone Girdle, Maimgor's Bite, Devout Aurastone Hammer? - W takim razie potrzebujesz więcej kart niszczących ekwipunki. Mazu'kon, Grumdak, Herald of the Hunt, Boomer? - W takim razie potrzebujesz więcej kart niszczących i usuwających karty ally poza grę. Na lokalnych Battlegroundach większość ludzi stale gra jedną talią, dzięki czemu można się doskonale przygotować. Każda talia ma słabszy i lepszy matchup. Idąc na turniej, wybierz taką talię, która ma dobry matchup z jak największą ilością przeciwników, a przynajmniej upewnij się, że masz w talii karty, które pozwolą Ci na walkę jak równy z równym. Kluczem do sukcesu nie jest tylko złożenie talii opartej na własnym pomyśle. By wygrywać, należy również brać pod uwagę pomysły swoich lokalnych przeciwników i modyfikować deck w taki sposób, by mógł odpowiadać na zagrożenia. Potężne karty w WoW TCG istnieją, ale dzięki pomysłowości, umiejętności analizy oraz logicznemu myśleniu można znaleźć sposób, by się im przeciwstawić. Wszystko posiada swoje słabe strony.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.