» World of Warcraft TCG » Artykuły » Każdy ma swojego bohatera

Każdy ma swojego bohatera

Każdy ma swojego bohatera
Chyba każdy w swoim życiu podziwia kogoś innego za pewne uczynki lub cechy charakteru, czyniąc go swoim bohaterem. A bohaterowie, jak to oni, często znajdują swoje odzwierciedlenie w przeróżnej maści grach. Nie inaczej jest w WoW TCG, choć pełnią tam jednak trochę inną funkcję - są to nasi wybrańcy, którymi kierujemy i których prowadzimy do walki.

Dodatkową, lecz bardzo ważną, informacją jest to, że w karciance do wyboru mamy wielu bohaterów, ale w trakcie jednej gry możemy zdecydować się tylko na jedną postać, którą będziemy kierować podczas rozgrywki. Naszego bohatera reprezentuje, zaskoczenie, karta bohatera. To ona w dużym stopniu określa jak nasz deck będzie wyglądać, a dostępna na niej umiejętność pozwala, za cenę pewnej liczby surowców, wywołać ułatwiający zwycięstwo efekt. Niestety, w większości przypadków moc tę możemy wykorzystać tylko raz w trakcie jednej gry.

Jednak to, co jest najważniejsze w bohaterach WoW TCG to ich frakcja i klasa. Poniżej opiszę tę drugą cechę - W WoW TCG istnieje ich dziesięć różnych odmian, a każda z nich posiada unikalne zdolności, które nie są dostępne dla innych.


Rogue


Rogue jest klasą, z którą sam rozpocząłem grę WoW TCG. W związku z tym to do niej mam największy sentyment i dlatego od niej zacznę. Rogue to angielski odpowiednik łotrzyka. Jest specjalistą od skradania się w cieniu, szybkich, skutecznych ataków oraz okradania innych z ich najcenniejszego dobytku. W karciance Rogue ma dostęp do broni takich jak jednoręczne miecze oraz sztylety, a z dodatkiem niektórych kart może walczyć z dwoma broniami naraz, skradać się, przenikać przez szeregi wroga czy unikać stworów, które posiadają umiejętność obrony innych potworów lub bohaterów.

Rogue znany jest również z tego, że ma cały arsenał pomocy potrafiących niszczyć karty sojuszników lub ekwipunku. Jednak to, co podoba mi się najbardziej w tej klasie, to zdolność do pozbywania się kart z ręki przeciwnika. I to w jakim stylu! Możemy nawet zerknąć na karty, które aktualnie posiada przeciwnik w ręcę i wybrać tę, która najbardziej nam zagraża w danej chwili. Ląduje ona w grobie, przez co możemy szybko przeszkodzić przeciwnikowi w wykonaniu jego planu.

Wadą tej klasy jest jednak brak zdolności do niszczenia kart umiejętności, które w języku angielskim nazywamy "ongoing ability".


Druid


Druid jest bardzo uniwersalną klasą i, jak to Druid, działa w służbie natury. Potrafi zadawać, jak i leczyć, ogromną liczbę obrażeń, posiada wiele kart, które wzmacniają sojuszników (po angielsku „ally”), potrafi również skutecznie niszczyć karty ekwipunku i umiejętności, przyzywać armię drzew, a sam może też przybrać formę kota lub niedźwiedzia.

Mimo tylu zalet, Druid posiada również słabe strony - ten miłośnik natury nie ma dostępu do tak wielkiej liczby broni, jak choćby wspomniany wcześniej Rogue.


Priest


Priest, wbrew początkowym skojarzeniom, może kroczyć zarówno jasną, jak i ciemną ścieżką. Jest wszechstronny - z jednej strony posiada dostęp do wielu kart niszczących karty ability i ally, z drugiej może wspierać własną drużynę dzięki umiejętnościom leczącym oraz przywracać do gry ally’ów, którzy zostali wcześniej z niej usunięci.

Priest jest również klasą, która, tak jak Rogue, może pozbywać się kart z ręki przeciwnika. Różnica między nimi jest taka, że Priest pozbywa się większej ilości kart za jednym razem, ale nie daje nam wyboru, które to karty - decyzja należy do przeciwnika.

Główną wadą tej klasy jest mały wybór umiejętności usuwających ekwipunek.


Mage


Mag, jak to Mag, nie jest mistrzem walki wręcz, a także nie posiada dostępu do dobrych pancerzy. Rekompensuje to potężnymi kartami umiejętności, które pozwalają między innymi na zadawanie punktów obrażeń, dobranie wielu dodatkowych kart w ciągu jednej tury, wysłanie do grobu chmar małych kreatur lub największej sztuki. Posiada też karty, które mogą zneutralizować każdy rodzaj zagrożenia, a nawet powstrzymać przed wejściem do gry.


Warrior


Warrior to mistrz broni i pancerzy. Wiele jego umiejętności skupia się wokół kart ekwipunku, natomiast nie posiada wielu wspierających sojuszników. Nadrabia to jednak dostępnością pancerzy i broni o niezwykłych mocach, a gdy pozwoli się tej klasie zbytnio uzbroić, nawet wielka armia sojuszników może nie wystarczyć, by móc go pokonać.


Paladin


Ten rycerz światła jest połączeniem Warriora i Priesta. Posiada dostęp do tego samego rodzaju ekwipunku co Warrior, z Priestem zaś współdzieli dostęp do wielkiej liczby kart leczących, wzmacniających ally’ów i przywracających ich do życia.

Dzięki wielu kartom spowalniającym działania przeciwnika, Paladyn jest w stanie skutecznie dotrwać do późnych tur i w tym momencie przechylić szalę zwycięstwa na swoją stronę.


Shaman


Shaman jest panem żywiołów. Posiada dostęp to wielu groźnych broni i ma możliwość rzucania czarów, które wzmocnią ich siłę. Oprócz tego, klasa ta potrafi ciskać pociskami ognia i lodu. Bardziej przyjazna strona Shamana ukazuje się w umiejętnościach leczących, jednak to, co różni ją tak bardzo od pozostałych klas, to dostęp do tzw. totemów, które są połączeniem karty ally’a i karty ability.


Death Knight


Rycerz Śmierci to kolejny wojownik opancerzony w stal i dzierżący ogromne bronie. Nie może on jednak nosić tarczy, co odróżnia go od Paladyna i Warriora. Death Knight posiada umiejętność tworzenia armii ghouli, które przyzywa z grobu poprzez usuwanie z niego kart ally'ów. Potrafi też zsyłać przeróżne zarazy, które powoli odbierają bohaterowi przeciwnika życie.

Słabością tej klasy jest znikoma ilość umiejętności, które niszczą ekwipunki i umiejętności ongoing przeciwnika.


Warlock


Warlock to pan destrukcji i nieczystych mocy. Ten mroczny czarownik ma dostęp do wielu demonów, które są kartami ally i tylko on może ich używać. Oprócz tego, Warlock jest klasą mającą doskonałe źródło dobierania wielu kart w postaci ability. Żadne ally’e nie są mu straszne, a wrogiego bohatera potrafi zasypać deszczem klątw, które w ciągu zaledwie kilku tur mogę wykończyć przeciwnika. Warlock potrafi również pozbyć się wielu kart z ręki innego gracza dzięki doskonałemu discardowi.


Hunter


Ten typ posiada dostęp do unikalnych stworów, które mogą być grane tylko w Hunterowej talii. Poza tym, jest znany z tego, że potrafi kontrolować przebieg bitwy dzięki broniom dalekiego zasięgu - łukom i strzelbom. Posiada też dostęp do bardzo przeszkadzających pułapek, którymi może zaskoczyć nieprzygotowanego przeciwnika.


Opisy klas, które przedstawiłem, są czubkiem góry lodowej. Istnieje jeszcze wiele elementów, które powodują, że dane klasy są mocniejsze w pewnych dziedzinach, a w innych słabsze. Z każdą z nich można złożyć ciekawą talię, która daje mnóstwo zabawy. Budowa decku w WoW TCG wymaga jednak większej znajomości gry niż tylko podstawowa znajomość klas, a w następnym artykule podzielę się z wami swoja wiedzą na temat rodzajów decków, które mogą być złożone w WoW TCG.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Komentarze


~`

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Po przeczytaniu tego artykułu wiem tylko i wyłącznie jakie są klasy postaci. W kilku przypadkach dowiedziałem się że dana postać ma minus i może to zdeklasować ją podczas tworzenia decku. Np. Nie zrobie decku na wariorze czy priest'cie bo przecież jest paladyn który zapewni mi oba plusy tych postaci. Bardzo bym prosił o szerszy opis postaci, bo gierka jest bardzo fajna, a artykuł nie mówi praktycznie nic.
Grezul nie bierz tego jako atak na swoją osobę, potraktuj to raczej jako prośbę o szerszy opis postaci.
Życzę miłego dnia
28-01-2012 12:24
Zephyel
   
Ocena:
0
@':
Z jednej strony tak, z drugiej strony Grezul na pewno ma zamiar dalej pisać i tłumaczyć o co chodzi w WoWie, a nawet takie ogólne informacje, szczególnie dla osób zaczynających, pomagają w pierwszych wyborach.

Tak, pisze z doświadczenia swojej przygody ;)
28-01-2012 13:06
Grezul
   
Ocena:
0
Oczywiście, że nie biorę tego do siebie, bo nie ma powodu, żeby to robić. Komentarze są jak najbardziej mile widziane.

Zephyel już mnie uprzedził. Jeszcze raz napiszę. To nie jest artykuł na jeden raz. To początek całej serii. Jakbym miał wszystko dokładnie opisać w jednym tekście to musiałbym zacząć książkę pisać a nie artykuły dla Poltera. :) Wszystko przyjdzie z czasem. Ja ze swojej strony mogę tylko zaprosić do śledzenia działu. Nowe informacje będą napływać regularnie w każdym tygodniu.
28-01-2012 14:53
~`

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Rozumiem, że to jest artykuł, ale spodziewałem się bardziej dokładnych i bardziej wnoszących coś opisów. Tak jak wspomnieliście to są tylko ogólne informacje, ale przy wyborze bochatera to dla mnie jednak za mało. Planuje niedługo zacząć przygodę z WoW'em karcianką, bo mtg już dla mnie robi się nudne. Dlatego przed rozpoczęciem gry chciałbym się dowiedzieć jak najwięcej od osób które mają z tym styczność (wiadomo, że jak zaczne czytać na stronkach wydawnictwa to dowiem się tyle że wiem coraz mniej). I masz rację Grezul, musiałbyś napisać książkę żeby pisać o wszystkim naraz, ale jak wcześniej wspomniałem, przestudiuj dla mnie/nas to. Ogólnie artykuł fajny. Pozdro ;)
29-01-2012 09:33
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Moze warto by bylo zacząć... od mechaniki by potem każdy wiedział jakie znaczenie jest tego wszystkiego bo tak wiemy ze coś se jest ale po co i dlaczego to juz druga strona medalu
29-01-2012 10:51
Zephyel
   
Ocena:
0
@~:
Moim zdaniem nie ma sensu zaczynać o mechaniki, dlatego w pełni popieram Grezula - co Ci da sama mechanika gry, jeśli (przynajmniej większość osób tak robi) grasz dla otoczki jej klimatu? :)

Pozdrawiam
29-01-2012 11:15
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
To już zdaje się druga notka na ten temat, a wciaż nie wiadomo o co chodzi - mechanika i założenia wstępne z pewnością by się przydały.
29-01-2012 11:26
Malaggar
   
Ocena:
0
ALe za to mamy generic emofantasy obrazki. Nie wymagaj za wiele zigzaku.
29-01-2012 12:03
Zephyel
   
Ocena:
0
@zigzak:
Zdefiniuj zigzaku 'założenia wstępne' :)

@Malaggar:
Prawie mi przykro, że w WoWie jest taka oprawa graficzna :)

29-01-2012 14:22
~`

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Troche [Fhtagn]Prosimy nie używać wulgaryzmów, nawet wykropkowanych[/Fhtagn] sprawe z tymi grafikami Zephyel'u i z tym się zgodzę. Może podczac pisania takiego artykułu należało by się zastanowić nad planem co gdzie i jak najpierw?
W pierwszym artykule był zawarty wstęp, jak w książce miał zainteresować nas do czytania. No jak zainteresował to każdy sobie sam na to pytanie odpowie. Mnie coś zainteresowało, ale dalej to jest tak jakby chłopak przeszedł do X rozdziału zamiast do pierwszego, to są moje odczucia. Pozdro i życze miłego wieczoru. Idę się [Fhtagn]Prosimy nie używać wulgaryzmów, nawet wykropkowanych[/Fhtagn] bo jutro mam egzamin
29-01-2012 18:05
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Czyli idziemy drogą najpierw nic nie mowiące szczegóły a na koncu o co chodzi...
mozn ai tak
Mechanika na przód klimat wowa to zalapal by kazdy po wstepie
30-01-2012 11:38
Zephyel
   
Ocena:
0
Taką obraliśmy z Grezulem strategię publikowania artykułów, że najpierw wytłumaczenie całej otoczki dookoła WoWa, a dopiero potem wejście w mechanikę i talie. :)
30-01-2012 11:42
XLs
   
Ocena:
0
Kurde popieram przedmówców zabieracie się za to od końca! Dajcie mechanike a potem szczegóły, co z tego że jakaś ta karta daje mi jakiś tam bonus, jak nawet nie wiem po co mi to w grze!
30-01-2012 12:17
Grezul
   
Ocena:
0
Piszemy z nastawieniem, że będą to czytać również ludzie, którzy nie mają pojęcia o żadnej karciance. Radzę czytać trochę dokładniej bo tutaj nie ma już otoczki fabularnej, tylko krótkie opisy czego można się spodziewać wybierając daną klasę. Wy chcecie nauczyć się dokładnie z czego zbudowany jest samochód, ja na początek chcę nauczyć jak prowadzić samochów. Te teksty nabiorą większego sensu w przyszłości gdy właśnie będę przedstawiał już konkrente mechaniki i karty dla danych klas.
30-01-2012 12:55
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Grezul, ale zrozum, że posługujesz się jakimiś slangami zupełnie obcymi dla ludzi nieobytymi z karciankami. Jeśli chcesz zachecić ludzi żeby się zainteresowali, którzy w karciankach nie siedzą, to pisz zwięźle i ciekawie.
inaczej spotkasz się z tldr i brakiem zrozumienia.
30-01-2012 13:12
XLs
   
Ocena:
0
A ja tam jestem troce zajarary :P mi się Warlock podoba zobaczymy co dalej.

Jak coś to do Warlocka "WoW TCG - Starter Deck 2011 - Gnome Warlock" kupować w ciemno czy czekać na jakąś premiere? A może inaczej zaczynać:P?
30-01-2012 13:32

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.