» World of Warcraft TCG » Talie » Nie zapominaj o Zapomnianym

Nie zapominaj o Zapomnianym

Nie zapominaj o Zapomnianym
Bardzo trudnym zadaniem w dzisiejszych czasach jest złożyć grywalną talię typu control w formacie Core, a tym bardziej w formacie Block. Taki rodzaj decku wymaga od gracza szerokiej wiedzy na temat metagame z którym będzie musiał się zmierzyć. Tylko z taką wiedzą gracz może dobrać odpowiedni zestaw kart, które umożliwiają obronę przed największymi zagrożeniami. Jednak gdy ma się do czynienia z bardzo ograniczoną pulą kart z Core lub Block, zadanie jest niezwykle utrudnione, a w przypadku pewnych klas, zupełnie niemożliwe.

Talie control skupiają się przede wszystkim na kontrolowaniu przebiegu, gry by w późniejszych eteapach dzięki dodatkowemu drawowi kart zakończyć rozgrywkę jednym potężnym ciosem w postaci Master Hero, kosztownego ally'a lub broni. Należy też dodać, że cel ten stara się osiągnąć przy użyciu jak najmniejszej liczby ally'ów. Przy małej puli kart zwyczajnie może zabraknąć takich kart, które umożliwią kontrolę wszelakich zagrań przeciwnika. Brakuje efektywnych umiejętności oraz źródeł dociągu kart, które pasowałyby do controlnego stylu. W dzisiejszych czasach gra skupia się głównie wokół sojuszników i narzucaniu własnego, szybkiego tempa. Dlatego rushe oraz talie mid-range są popularnym wyborem. Nie oznacza to jednak, że pewni gracze nie starają się złożyć grywalnych control talii, które byłyby w stanie zmierzyć się jak równy z równym z innymi.

Dzisiaj przedstawię jedną z takich talii. Oto controlny Paladin oparty na bohaterze The Forgotten, złożony do gry w formacie Block:


Hero: The Forgotten

4x Tower of Radiance
4x Hammer of the Zealot
4x Vindicators Shock
4x Hammer of Vengeance

3x Commander Ulthok
4x Pygmy Pyramid
4x Baron Ashbery
4x Pygmy Firebreather
3x Harpy Matriarch
3x Gilblin Plunderer

4x Smite's Reaver
4x Blackout Truncheon
4x Bottled Spite
4x Bottled Knowledge

3x Throne of the Tides
4x Seeds of their Demise


Jest to spis, który w różnych formach przewija się przez internet. Jak widać, powyższa lista posiada wielu ally'ów. Przy tak małej ilości kart w formacie Block niemożliwe jest całkowite zrezygnowanie z sojuszników. Warto jednak zauważyć, że wszystkie te ally'e pełnią przede wszystkim rolę kontrolne. To, że mają one pewną ilość punktów ataku nie jest ich kluczowym atutem, chociaż z pewnością również jest to pomocne.

Dzięki Harpy Matriarch oraz Gilblin Plunderer osoba grająca taką talią ma możliwość zniszczenia groźnych kart umiejętności lub ekwipunku. Commander Ulthok jest kolejnym sposobem na usunięcie kart, które mogą nam przeszkodzić w wygraniu gry. Pygmy Pyramid zapewnia solidną obronę przed atakami przeciwnika jak i dodatkowe leczenie. Pygmy Firebreather umożliwia zyskanie pewnej obecności na stole przy niskim koszcie, dzięki jego mocy dociągnięcia jednej karty przy wejściu do gry. Dzięki niemu można w pełni wykorzystać potencjał Bottled Knowledge. Również Harpy Matriarch, która jest magem, jest w stanie ponownie aktywować moc butelki.

Niejasnym wyborem może się na początku wydawać Baron Ashvery, jednak nawet on ma w tej talii bardzo ważne zadanie. W połączeniu w wszelakimi kartami zadającymi przynajmniej jeden punkt obrażeń wszystkim postaciom przeciwnika, Baron jest w stanie zmieść ze stołu nawet największą armię. Wystarczy zagrać jego, a następnie dobić przeciwnych ally'ów za pomocą Bottled Spite lub Vindicator's Shock. Czasem samo wejście Barona może być wystarczające, jeśli ma się w stole innych ally'ów gotowych zadać ostatnie punkty obrażeń.


W praktyce prawie wszystkie karty w talii służą do tego, by móc obronić bohatera do momentu, gdy będzie się gotowym rozpocząć zwycięskie natarcie. W jaki sposób deck ten jest w stanie to zrobić?

Głównym sposobem wygrywania jest połączenie Tower of Radiance z Smite's Reaver. Mając te dwie karty w grze, nie potrzeba wiele czasu, by wrogi bohater ostatecznie poległ. Należy również pamiętać, że wymieniony Holy Talent oraz broń przybliżają gracza do możliwości szybkiej aktywacji mocy bohatera. Wystarczy jeszcze obecność jednego ally'a, których mamy wiele w talii, by móc z każdym ciosem The Forgottena nie tylko obniżyć poziom życia przeciwnika, ale też wyleczyć obrażenia zadane przez wrogie postacie. Z aktywnym flipem oraz bronią w grze w większości przypadków jest niemożliwe, by przeciwnik bez możliwości niszczenia broni mógł wygrać wyścig zadanych obrażeń.


Niestety, talia ta posiada pewne wady. Grając tym deckiem można napotkać wielkie trudności z bardzo szybkimi taliami. Szczególnie rushowy Monster Hunter może sprawiać ogromne problemy. Aktywacja flipa, która jest naszym głównym sposobem przetrwania, wymaga czasu, a tego może zabraknąć, jeśli przeciwnik będzie naciskał od samego początku gry. Czasem Hammer of the Zealot czy Hammer of Vengeance mogą nie kupić wystarczająco czasu, by móc przejąć kontrolę nad polem bitwy. Nie oznacza to jednak, że taki rodzaj talii jest zupełnie bez szans. Zawsze można w pewien sposób dostosować deck do agresywnego metagame dodając karty, które pomogą zwalczyć napór w początkowym etapie gry. Z chęcią sam wypróbuję jak sprawdza się Monstrous Strike w tej talii jako narzędzie to niszczenia wszelkich pierwszo i drugoturowych stworów.


W Blocku Aftermath istnieje niewiele sposobów na na niszczenie ekwipunku. Ten fakt sprawia, że ten rodzaj talii oparty na potężnym Smite's Reaverze ma rację bytu. Talia jest w stanie sprawić wiele problemów deckom, które nie stawiają na wczesną agresję. Możliwość ciągłego leczenia sprawia, że deck nie jest zawsze na przegranej pozycji w przypadku pojedynku z agresywnymi taliami. W erze, gdy ally'e wiodą prym, The Forgotten z różnymi kontrolnymi sztuczkami może stać czarnym koniem w trakcie Nationalsów.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.