» Gry CCG i dodatki » Baza gier karcianych » Warlord CCG

Warlord CCG

Warlord CCG
Warlord jest grą karcianą jedyna w swoim rodzaju. Jest jedyną kolekcjonerską grą karcianą opartą na tak popularnej mechanice d20. Wydawało wam się, że to mechanika tylko dla systemów RPG? David Williams udowodnił, że może równie dobrze sprawdzać się w grze karcianej. Warlord został wydany w 2001 roku przez Alderaca producenta znanego już z takich gier jak Legenda Pięciu Kręgów czy 7th Sea, jednak ich nowa gra w niczym nie przypominała poprzednich produkcji. Poza tym, że Warlord opiera się na mechanice d20 i charakterystycznych testach, dzięki którym gracze grający w np. Dungeons and Dragons nie muszą prawie uczyć się zasad do gry w karciankę, ma również inną dość nietypową cechę. Nie ma w niej żadnego rodzaju surowców, które ograniczałyby możliwość zagrywania przez nas kart. Karty w Warlordzie nie mają kosztu i jedyne, czego musimy przestrzegać to ułożenie szeregów naszej armii na stole i poziom naszych postaci przy zagrywaniu na nich przedmiotów czy kart symbolizujących czary bądź też zdolności. Celem gry jest zabicie wrogiego Warlorda – tylko i aż tyle. Możemy tego dokonać na kilka różnych sposobów, przy użyciu brutalnej siły bądź też za pomocą magii. Za każdym razem, gdy podejmujemy jakąś akcję wykonujemy test rzucając kością dwudziestościenną i sprawdzając czy nam się powiodło porównując wynik rzutu plus ewentualne modyfikatory z trudnością podejmowanego działania np. trafienia przeciwnika. Dzięki użyciu kości gra jest bardzo dynamiczna i wywołuje spore emocje, choć niektórzy mogą uważać tego typu element losowy za zbytni wpływ szczęścia bądź pecha w rzutach na grę. Zasady gry tak naprawdę poznajemy w czasie pierwszej rozgrywki nie znaczy to wcale jednak, że gra należy do banalnych. Ilość opcji, jakie daje nam ponad 2000 dostępnych nieunikalnych wzorów kart sprawia, że rodzajów talii może być tyle, co graczy. W grze mamy do wyboru następujące frakcje:
  • Deverenians – mroczni wojownicy nieco podobni do ludzi
  • Dwarves – Krasnoludy zamieszkujące swoje podziemne królestwa
  • Elves – elfy, cisi mordercy i nekromanci, daleko im do typowych elfów jakie znamy z fantasy
  • Free Kingdoms – ludzie, niedobitki z kiedyś wspaniałego narodu
  • Mercenaries – wszelkiej maści najemnicy, jedyna frakcja, która można dowolnie mieszać z pozostałymi
  • Nothrog – potomkowie orków i goblinów w niczym jednak nie przypominających typowych przedstawicieli tych ras, diablo inteligentni, najlepsi taktycy w tym świecie
Jak do tej pory ukazały się:
  • Warlord CCG: Saga Of The Storm – edycja podstawowa
  • Warlord Expansion #1: Assassins’ Strike
  • Warlord Expansion #2: Good and Evil
  • Warlord Expansion #3: Tooth & Claw
  • Warlord Expansion #4: Nest of Vipers
  • Warlord Expansion #5: Siege
  • Warlord Expansion #6: Call to Arms: Power and Glory
  • Warlord Expansion #7: Betrayal
  • Warlord Expansion #8: Dominance
  • Warlord Expansion #9: Southern Kingdoms
  • Warlord CCG Campaign Edition – druga edycja podstawowa
  • Warlord Expansion #10: Sneak Attack
  • Warlord Expansion #11: Counterattack
  • Warlord Expansion #12: Death's Bargain
  • Warlord Expansion #13: Hero's Gambit
  • Warlord Expansion #14 - Dragon's Fury
  • Warlord Expansion #15 – Eye of the Storm
Natomiast na lipiec zapowiedziana jest już Epic Edition – trzecia edycja podstawowa.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.